Rast natjecateljskog igranja video igara i dalje privlači pažnju velikih kompanija koje sve više ulažu u baš taj segment gaming industrije. Ne samo da smo imali prijenose uživo na nekoliko javnih televizija različitih država, već je i ESPN na svom drugom programu uživo prenosio eSport natjecanje. Baš kao u svakoj drugoj industriji mediji igraju veliku ulogu u približavanju proizvoda, usluga i pogotovo zabave, široj javnosti. Tako i eSport korača prema svom zadnjem velikom izazovu. Postati jasno definirani dio zabavne industrije onom dijelu javnosti koji nije usko vezan uz gaming i industriju koja ga prati. Ipak, ostalo je još nekoliko koraka.


Yahoo daje novi vjetar u leđa eSportu

Nije ovo prvi put da Yahoo pokazuje interes za eSport. Svojevremeno su pregovarali o kupnji Major League Gaminga, međutim Activision je isplivao kao pobjednik te je za 46 mil. dolara kupio popularnog organizatora eSport natjecanja. Priča za Yahoo tu očito nije završila što dokazuje interes kompanije za direktnim uključenjem u eSport. Ovu odluku ne treba shvatiti olako, kao Yahoo vrti masu para pa se mogu zajebavati sa svakakvim stvarima i rasipati pare kako im dođe. Yahoo u posljednje vrijeme ne stoji baš najbolje, tako su donjeli odluke za tekuću godinu da će suziti područje interesa i fokusirati se na svoje jače strane kako bi time potakli rast korporacije. U istoj godini pod svoj Yahoo Sports Media dodaju novi hub pod nazivom Yahoo Esports. Najave na koji način Yahoo planira pokrivati eSport nisu nimalo podcjenjivačke.

Radi se o vrhunskoj produkciji u kojoj voditeljica Andrea Rene razgovara sa raznim stručnjacima o igrama, intervjui sa igračima, najave i pregledi natjecanja. Službena izjava od strane Yahooa je da će pratiti jednako ozbiljno i studiozno kao što prate sportska natjecanja. Trenutno će se baviti sa nekoliko najpopularnijih eSport igara, ali u planu je priključiti nove igre u nadolazećim mjesecima. Zasada su u fokusu League of Legends, Defense of the Ancients 2, Heroes of the Storm, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone i Street Fighter V. Ne možemo reći da je bilo koji od naslova iznenađenje te se kladimo da će nadolazeći Blizzardov FPS Overwatch biti jedan od inkorporiranih naslova. Cijela priča samo potvrđuje rast eSporta i dodatno ga potiče.


Što je sljedeći korak za eSport?

eSport natjecanja na najvišoj razini vrlo dobro funkcioniraju preko kupova, liga i raznih događaja što je sasvmi logično jer iz toga je sve  i proizašlo. Došlo je vrijeme kada se popunjavaju drugi aspekti, oni prateći, koji upotpunjuju sama natjecanja i razlažu ga, kako bi sve to bilo razumljivo i široj publici. Da bi nešto postalo mega popularno neki se kriteriji moraju zadovoljiti. Jedan od njih je da svi shvaćaju osnovna pravila, da je jasno vidljivo koji igrač ili tim je u prednosti i da se radi o nečemu što je dostupno svima. Zato su DotA2 i LoL ujedno toliko praćeni, jer su te igre besplatne i nisu jako zahtjevne. Mogao ih je zaigrati svatko što je stvorilo bazu gledatelja koji igru prate iako ju ne igraju sumanuti broj sati i ne pokušavaju postati profesionalci. Iz istog razloga neke druge igre ne dobivaju toliko pažnje, kao što je slučaj sa World of Warcraft eSportom, koji se sastoji od 3v3 Arene, koju da bi ste shvatili morate imati charactera level 100 spomenute igre, a čak ni onda nije jednostavno. Najpopularnije eSport igre već godinama privlače mase igrača koji sve lakše ulazu u igru i igraju natjecateljski na različitim razinama. Te igre ne zahtjevaju konfiguracije od 5000 kn, niti bogato iskustvo u gamingu. Lako se razumiju, ali teško je postati najbolji. Sada je na eSportu, da zaokruži priču, i servira je masama.

Objavio Luka "level" Marušić

eSports enthusiast

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *