U iščekivanju novog Windowsa 10 osobito se veselimo količini pažnje koju Microsoft pridodaje gamingu na novom sustavu. Činjenica je da PC kao platforma sa sobom donosi najveću teoretsku snagu procesuiranja, no redovito se tu uplete problem fragmentacije što često rezultira lošim performansama zbog cijelog niza razloga, kao i generalno loše optimizacije. Konzole s druge strane predstavljaju puno efikasniji sustav u pogledu korištenja raspoložive procesorske snage obzirom da se radi o jednoj jedinoj konfiguraciji po konzoli, čega je rezultat značajno lakše programiranje igara te na kraju i same optimizacije. Microsoft se s novim DirectX-om 12 nada ispraviti ili barem poboljšati trenutačnu situaciju i olakšati život svima – okorjelim igračima na PC-u i Xbox Oneu, a i samim razvojnim studijima.

DirectX 12 će protresti brda, a ovo je feature koji će to omogućiti

Jedna od integralnih, ali kritičnih promjena koje donosi DirectX 12 tiču se boljeg iskorištavanja raspoložive GPU snage. Gotovo svako računalo koje se koristi primarno za igre sadrži barem dva grafička procesora, jedan u centralnom procesoru, drugi u grafičkoj kartici. DirectX12 dopušta kombiniranje snage integrirane grafike s karticom te se takvim pristupom performanse poboljšavaju za 10% bez imalo muke, osim novog pristupa programiranju. Druga dobrodošla vijest vezana za DirectX 12 jest da je u potpunosti kompatibilan sa DirectX12 karticama, što znači da nećete morati nadograditi grafičku karticu kako bi uživali u svim prednostima novog sustava. Što se tiče napretka u grafici, nema boljeg načina za posvjedočiti istome nego pogledati vrhunsku Square Enix demonstraciju na temu:

Kao uvijek, potrebno je ovakve demonstracije uzimati sa malom rezervom, no sama količina detalja te kvaliteta promjene osvjetljenja u realnom vremenu je nešto na što je teško ostati ravnodušan. Svaka scena sadrži preko 63 milijuna poligona te je renderirana u 8k*8k teksturama i izgleda prokleto dobro.

I vlasnici slabijih računala i Xbox One konzole se imaju čemu veseliti

Prednosti novog DirectX-a osjetit će i vlasnici prijenosnih računala – Intel je pripremio demonstraciju na i5 procesoru s integriranom Intel 4400HD grafikom, gdje se vidi da nakon inicijalizacije stupanj iskorištenja značajno poraste, omogućavajući porast performansi s 19 na 35 FPS-a. Jedna je stvar kada se naprijed guraju top komponente i grafičke kartice, no kad se isti porast performansi osjeti na procesorima niže klase, jasno je da je DirectX 12 revolucija u malom.

Jasno je da će DirectX 12 imati velik i dugoročan utjecaj na PC i Xbox One platformu, s naglaskom na optimizaciju izvođenja te poboljšanje performansi od okvirno 40%. Još nije poznato koliko će zapravo utjecaja imati na Xbox One jer se već radi o specijaliziranom sustavu koji je generalno efikasniji od fragmentiranog PC hardvera, no ne bismo se čudili da DirectX 12 odigra veliku ulogu u nadmetanju Xbox Onea i PlayStationa 4 u bližoj budućnosti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *