Overwatch, posljednja Blizzardova igra, je bez sumnje ogroman hit. 9 milijuna igrača igralo je open betu, a čak je 7 milijuna kupilo cijelu igru u prvih deset dana nakon launcha, unatoč paprenoj cijeni od 40€ za online multiplayer naslov. Igra je zabavna i brutalno ispolirana, što čini igranje zabavno i casual i hardcore igračima. No ako se fokusiramo na PC verziju i eSport aspekt, sama činjenica da postoji mnoštvo turnira i da su uključene velike organizacije nije dovoljna. Blizzard ima još dosta posla da bi stvorio dobro kompetitivno okruženje, a gdje bolje potražiti inspiraciju nego u najdugovječnijem FPS naslovu – Counter-Strikeu. Donosimo vam pet stvari koje su potrebne Overwatchu kako bi se igra nastavila razvijati kao eSport.overwatch adria


FPS bez mogućnosti snimanja demoa?

Prva na listi je stvar koja definitivno nije ekskluzivna za Counter-Strike, već je osnovna stvar u svim FPS naslovima na tržištu. Snimanje vlastitih mečeva u datoteke koje se mogu pregledavati koristeći sami engine igre, a čije snimanje ne utječe na preformanse vašeg računala, užasno je potrebno. Demoa se u CS:GO-u, ali i u drugim naslovima, koriste za nekoliko bitnih stvari.

Prva stvar je da se snimanje demoa koristi kao Anti-Cheat sredstvo – makar pregledavanje ovih snimki nije najlakši način utvrđivanja koristi li netko nešto nedopušteno, sigurno je bolje nego gledati snimke Twitch prijenosa u niskoj brzini. ‘Demo Review’ je proces gledanja svog ili timskog demoa, a jedan je od osnovnih načina napredovanja u Counter-Strikeu. Nepostojanje demoa trenutno usporava poboljšavanje pojedinaca, ekipe i generalne kvalitete igre. Zadnja stvar je ta što je bez demoa nemoguće napraviti kvalitetan fragmovie ili highlight clip, a takve stvari su duboko usađene u korijene eSporta.

csgo demo overwatch


Više slobode za kreatore sadržaja

Da, Blizzard nije VALVe i Blizzard voli neke stvari držati zatvorenima. No Blizzard nije i Riot games i shvaća prednosti koje donosi zajednica koja je na više načina uključena u igru. Otvoreno tržište mapa, skinova i modova Counter-Strikeu je donijelo mnogo pozitivnih stvari. Ali unatoč tome što neke od najigranijih CS mapa današnjice poput Cachea i Miragea nije kreirao VALVe, već korisnici, teško mi je zamisliti da će Blizzard taj aspekt igre otvoriti kreativcima iz razloga što je teško zamisliti da amateri mogu postići tu razinu poliranosti kakve Blizzardove mape imaju.

No skinovi kreirani od strane fanova, kao i custom modovi poput trening mapa donijeli bi dodatan sadržaj u kojem bi uživali i casual i hardcore igrači.


Gledanje mečeva je kaotično

Jedan od većih problema Overwatcha, koji je već od bete pod teškom paljbom, je sustav gledanja mečeva. Spektatorski mod zahtjeva neke preinake kako bi gledatelj lakše mogao pratiti akciju koja se događa na ekranu, jer je ona u trenutnom stanju jako frenetična. Jedan od savjeta je poboljšavanje ‘birds eye‘ kamere. Iako Counter-Strike nije toliko brz i rijetko ćemo vidjeti cijelu ekipu na istom mjestu kao u Overwatchu, za svaku mapu postoji nekoliko desetaka pozicija kamera (a spektator može ručno dodavati određene pozicije). Tako da ako želimo npr. pogledati igrača broj 3 iz ptičje perspektive, to možemo napraviti klikom tipki SHIFT i 3. Slična opcija bi učinila čuda za Overwatch streamere.

Overwatch je osim toga dosta teško pratiti zbog nedostatka mini mape u spektatorskom modu. Nedostatak iste u igri ima smisla, no gledatelju je jako lako izgubiti pojam o tome gdje se tko kreće i tako propustiti neki zanimljivi flank Tracera ili agresivno zauzimanje krovova Winstona. Zadnja stvar koja bi se mogla popraviti je UI. Ikone heroja su dosta male, imena igrača su u slučaju praćenja streama na mobitelu nečitljiva, a veću pažnju bi trebalo dati i stvarima poput swapanja heroja – koje su puno zanimljivije od toga tko je “on fire” u određenom trenutku.

counterstrike, CS:GO, CS:GO overwatch razlike, demo review overwatch, overwatch, overwatch custom mape, overwatch custom server, overwatch dedicated server, overwatch highlighti, overwatch pravila za natjecanje, overwatch snimanje, spectate overwatch, što overwatch može naučiti od cs:go


Kompetitivna pravila moraju biti standardizirana

Da, Overwatch je vani tek tjedan dana, beta je trajala tek nekoliko mjeseci pa je jasno zašto standardiziranih pravila još nema. Igra je u povojima i proći će neko vrijeme dok se set pravila definira. No trenutno stanje je kaotično, kako za gledatelje tako i za igrače.

GosuGamers je odnedavno uveo pravilo da se u jednoj ekipi smije koristiti samo jedan isti heroj, pokušavajući na taj način stati na kraj kombinacijama poput 2x Winston, 2x McCree, 2x Lucio, no može li se ograničavanjem broja likova zapravo donijeti veća diverzija? Osim toga, postoji niz pravila prema kojima se kompetitivni Best-Of 3 ili Best-Of 5 mečevi igraju. Negdje se igra samo na vrijeme, negdje se za određena vremena i dijelove mape dobivaju bodovi, negdje su decideri King Of The Hill mape, a negdje obične. Sve te različitosti ne mogu postojati unutar jednog kompetitivnog naslova, no očekuje se da će dolaskom Ranked moda dosta organizatora turnira kopirati što god Blizzard odluči i na taj način riješiti ovaj problem.


Dedicated serveri, LAN serveri i veći tickrate

Od zadnje stvari imam najmanja očekivanja da će se ostvariti, štoviše, glavni developer Overwatcha Jeff Kaplan je direktno rekao da će Overwatch biti igriv isključivo na Blizzardovim serverima – no uvijek se možemo nadati. Kao netko iz Counter-Strike svijeta, jednostavno mi je nezamislivo da se čak i za najveća natjecanja, kada se igrači iz cijelog svijeta okupe na jednom mjestu – igraju online. Osim što povećava ping, organizatorima LAN eventova zadaje dodatne glavobolje zbog pitanja stabilnosti veze.

Dedicated serveri i tickrate idu ruku pod ruku. VALVe za svoj matchmaking sustav koristi 64 tick servere, za koje većina ozbiljnih igrača smatra da nisu dostatni za ozbiljnu igru. Ali to je s financijske strane logična poslovna odluka VALVea jer 128 tick dedicated serveri kakve timovi koriste za vježbanje i PUG platforme za svoje mečeve jednostavno koštaju više – no igrači koji žele bolje mogu to platiti. Ono što Blizzard radi je da limitira igrače na 60 tick “Custom” mečeve, bez mogućnosti da igrači plate ukoliko žele bolje iskustvo.


Overwatch eSport je još mlad

U konačnici, Overwatch je jako mlada igra, samim time i Overwatch eSport je još u razvoju, siguran sam da će Blizzard ubrzo implementirati neke od novosti navedenih u ovom članku, no opet, treba prihvatiti da u Overwatchu nikada nećemo imati slobodu s kakvom nas je VALVe razmazio s Counter-Strike naslovima.

Objavio Zvonimir "Professeur" Burazin

Admin i Newswritter na www.counterstrike-hr.com, caster i podcaster na www.twitch.tv/cshr_tv.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *