Svjedočimo velikom broju platformi i usluga za organiziranje i igranje na esport natjecanjima, a iz mjeseca u mjesec, taj broj nastavlja rasti. Velik broj ne uspije, a mnogi su već postali kultni poput Faceita i Battlefya, dok neki od njih djeluju više od desetljeća poput ESL Playa koji uspješno posluje još od davne 2002. godine. Jedna takva tvrtka prikupila je čak 11 milijuna dolara kako bi pomogla esport fanovima u kreiranju vlastitih turnira, a svoj skromni početak započela je prije dvije godine.


Smash.gg započeo kao platforma za GameCube naslov

Smash.gg kao ideja nastala je kao odgovor na frustracije koje su začetnici, ujedno i fanovi esporta, imali. Umjesto da čekaju velike kompanije ili izdavače igara da naprave neki veći turnir, uvidjeli su priliku kako omogućiti lokalnim organizatorima kreiranje vlastitih evenata, objašnjava Shantanu Talapatra, glavni izvršni direktor Smash.gg-a. “Pokušavamo napraviti uslugu za ljude da uđu u esport, kao što YouTube pruža uslugu za ljude koji žele kreirati videe”, dodaje te navodi kako smatra da platforma može smanjiti barijere za one koji žele stvoriti karijeru u esportu.

Prvotna izgradnja platforme Smash.gg bila je oko jedne igre, Smash Bros. Melee za Nintendo GameCube, odakle vuče svoj naziv. Godinu dana stvaran je proizvod da bi u travnju 2016. godine tvorci prikupili 3 milijuna dolara za svoj rad. Platforma fanovima pruža održavanje esport turnira i liga, bilo da se radi na lokalnoj razini u barovima i igraonicama ili online eventima. Uz Smash Bros. Melee, igrati se može i na turnirima u Street Fighter V, Marvel vs Capcom i Rocket League, ali i kartaškim igrama, a na platformi se na mjesečnoj bazi održava preko 2000 evenata. Uz to, Smash.gg rukuje i s davanjem nagrada igračima, prikupljanjem sredstava te drugim zadacima, a zajednica i tvrtka mogu identificirati neke bitnije događaje i pomoći s promocijom.

Velik broj platformi za igranje turnira dobra je stvar koliko je i loša. U jednu ruku konkurencija tjera da se usluge poboljšaju, u drugu ruku neke platforme koje volimo koristiti možda se zbog toga ugase. Problem se javlja kada neka od njih pokušava sve veći broj esport naslova imati u svojoj ponudi pa onda one koje imaju manje ispaštaju, iako se ne može svakoj igri jednako pristupiti. Velik broj ovakvih usluga ujedno omogućava da igramo turnire kada poželimo, ali zbog toga dolazi i do zasićenja tržišta pa više ne možemo sa sigurnošću razlikovati dobre od loših. Smash.gg i neke druge platforme već su se iskazale i mnogi ih koriste, ali ponekad nisu dovoljne pa će vrijeme pokazati koje će opstati, a koje ne. Dakako, ovakve usluge više su nego poželjne jer baš su one zaslužne za razvijanje esporta u malim zajednicama i stvaraju temelje na kojima treba graditi budućnost.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *