Možda ste si već postavili pitanje “ako već toliko štetimo piratiziranjem, kako se onda u AAA naslove ulažu milijuni dolara, a gaming industrija raste iz godine u godinu?” Ovo je fer pitanje, a isto pitanje možemo postaviti i za ostale industrije koje se često piratiziraju: glazbenu i filmsku. One navodno godišnje izgube tri milijarde dolara zbog torrent servisa i ilegalnog “skidanja”, no Hollywoodski filmovi također rastu iz godine u godine i zarađuju više nego prije dok nije bilo interneta i piratiziranja. Kao i uvijek, u cijeloj priči nastradaju oni najmanji, pa tako i u gaming industriji.

Manji studiji su oni koji izvuku deblji kraj

Možda mislite da niste počinili previše štete ako ste piratizirali neki ultra popularni naslov velikog izdavača, no ako to isto učinite s naslovom manjeg razvojnog studija koji se trudi probiti svim silama, vjerujte da ste im baš vi, osobno, učinili ogromnu štetu. Ekipa iz Greenheart Games studija napravila je jedan zanimljiv eksperiment gdje su vlastitu igru, Game Dev Tycoon, sami postavili na torrent servis zajedno s crackom.

greenheart studios

Krekana verzija bila je identična onoj pravoj koju ste morali kupiti, no ono što pirati nisu znali je da se piratska verzija razlikuje u jednom vrlo važnom detalju: bez obzira koliko vaš virtualni naslov unutar “krekane” igre bio uspješan, virtualni igrači u igri će ga toliko piratizirati da će vaša virtualna kompanija dođe do bankrota i, na kraju, propasti.

Reakcije pirata bile su smiješne i nadasve ironične, a cijeli članak se isplati pročitati ako ne u edukativne svrhe, onda radi zabave. Možete ga pročitati ovdje.

Uz financijsku štetu razvojnom studiju, štetite i svojem računalu

Gotovo uvijek ćete u komentarima na torrent servisu pročitati da je crack “false positive” iako je zapravo siguran, što je u vrlo malom broju slučajeva istinito. Zapamtite: ništa nije besplatno. Većina crackova, uz to što služe da vaša igra radi, također ima i nekoliko dodatnih funkcija. Recimo, da ubace trojanca, da posluže kao backdoor ulaz u vaše računalo ili da ga iskoriste za DDOS napad.

Ako mislite da će vas vaš NOD32 (koji ste također skinuli s torrenta) zaštiti, jako se varate. U redu, možda sad ispada kao da prozivamo sve za piratizaciju, ali činjenica je da velika većina ljudi koja se na dnevnoj bazi koristi računalom, također na dnevnoj bazi krši zakone o ilegalnom preuzimanju sadržaja. Jedino ste kupnjom “originala” potpuno sigurni da računalo nećete zaraziti virtualnom nemani.

Može li se ikako stati na kraj piratiziranju i je li DRM rješenje?

Problem je puno dublji od puke škrtosti. Videoigra nije ništa opipljivo. U redu, imate fizički disk, ali ako je kupujete preko Steama, u rukama nemate osjećaj vrijednosti. Nemate osjećaj da ste kupili nešto što vrijedi 500 kuna. Platili ste nule i jedinice.

Drugi dio problema leži u činjenici da dva nova AAA naslova koštaju skoro kao pola nečije plaće, a čisto sumnjamo da ćete se ovaj mjesec odreći kruha da bi mogli igrati FIFA-u 2015. I onda je skinete s torrenta. I to je taj začarani krug koji prati gaming industriju iz godine u godinu. Prema nekim teorijama, omjer piratskih i legalno kupljenih igara je 4:1, što je zbilja poražavajuće.

Kao jedno od rješenja, gaming industrija ističe DRM, odnosno, Digital Rights Management koji regulira razna ograničenja kada je u pitanju korištenje igre. Mnoge igre koje kupite a koje su pod DRM-om zapravo uopće nisu vaše, već vam razvojni studio samo daje licencu da ih koristite.

Upravo je to ono što igračima najviše smeta, ali čak ni takve mjere zaštite ne pomažu, jer piratizacija jednostavno ne može i neće biti zaustavljena. Naš posao je da promoviramo legalni softver i kritiziramo piratizaciju, ne samo zato što smo gamerski portal, nego zato što iz iskustva znamo koliko posla ima i s najjednostavnijom igrom. Stoga, ako iz nikakvog drugog razloga, probajte što manje piratizirati bar zbog vlastite sigurnosti. 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *