Prisjetimo li se originalnog Dead Island trailera iz 2011. godine kojeg je definirao poseban ritam, vrhunski soundtrack te predivna interpretacija otočkog resorta u kojem je fokus na slatkoj maloj djevojčici zaraženoj zombi virusom, isto tako možemo se prisjetiti uzbuđenja koje je trailer u nama pobudio. No nakon što smo po izlasku samog naslova shvatili da je trailer radio u potpunosti drugi studio od onog koji je razvijao igru vrlo brzo smo se razočarali s obzirom da ona više nije ličila na prethodno viđeno. Iako će mnogi stoga reći da se Dead Island bolje pamti po traileru nego po samoj igri, ne slažemo u potpunosti tvrditi da nisu predstavljene neke nove i interesantne gameplay mehanike i ideje. Koliko je toga uspio popraviti Definitive Collection, odnosno kompilacija od tri Dead Island igre, Original, Riptide te poptuno novog Retro Revenge naslova, pročitajte naredno u tekstu.


Fallout u zombi postapokaliptičnom izdanju

Pri samom pokretanju Original verzije iz 2011. godine te nakon odgledane uvodne animacije igra vam nudi odabir između jednog od četiri preživjelih na otoku na kojem je noć ranije izbila zombi apokalipsa, te sve što na samom početku morate činiti jest preživjeti. Probijanje iz hotela u kojem se budite upoznaje vas sa gameplay mehanikama te ubrzo dobivate i prve questove. Oni se sastoje od sakupljanja itema, istraživanja otoka te generalno unaprjeđivanja vašeg lika kako biste dočekali novi dan. Dead Island igrate slično kao Fallout naslov, iz prvog lica, a inicijalno raspolažete oruđima i hladnim oružjima dok ona vatrena možete samo sanjati. Također, imate opciju svime što vam je na raspolaganju ciljati u točno određene udove ili dijelove tijela zombija s kojima se susrećete, što vam uvelike pomaže. Tako na primjer odvaljivanje noge neprijatelja uvjetuje naravno njegov pad dok su udarci u glavu uvijek najefikasniji način za brzo rješavanje. Razni načini na koje možete onesposobiti neprijatelja otežani su ovisno da li je riječ o sporim, brzim ili pak fizički snažnijim zombijima. Oružja se mogu na neprijatelja i baciti te neka poput noževa i mačeta pružaju “single shot kill”. Ono što je također prisutno jest sustav za obnovu kako i unaprjeđivanje vaših odabranih predmeta za ubijanje s obzirom da se isti prilikom upotrebe troše, a isto tako moguće ih je ojačati da budu efikasniji. Ono što je doduše pomalo neobično je novac kojeg sakupljate potreban za takve modifikacije. Možda bi neka druga valuta ili način razmjene bila inovativnija i bolja opcija nego klasični dolar koji bi u takvoj kaotičnoj situaciji u stvarnom životu vjerojatno bio potpuno beznačajan. Ipak, ovaj element možemo isključiti kao manu s obzirom da se takvo nešto teško može izbaciti u potpunosti u zamijeniti nečim boljim kada je remaster u pitanju.

Kako igra dalje napreduje učite razne crafting metode koje vam omogućuju da složite poprilično apsurdne kombinacije predmeta i svojstava, koje na iste u stvarnosti nije moguće primijeniti. Tako da prvi pištolj na koji naiđete više predstavlja antiklimaks s obzirom da je u usporedbi sa kojekakvim kombinirkama prožetim strujom kao miš u usporedbi sa slonom. Kada k tome dodate i spoznaju da imate jako malo pristupa municiji puno je jednostavnije izraditi opako hladno oružje koje je jednako ili u većini slučajeva i učinkovitije rješenje. Svo to ubijanje naravno donosi vam iskustvene bodove te vaš odabrani lik dobiva levele. Bodovi se također skupljaju i rješavanjem questova a prilikom svakog novog levela moguće je otključavati talente koji pojačavaju vašu izdržljivost, ubojitost ili posebne abilitye koje možete koristiti. Jedna od takvih je takozvani Fury mod u kojeg, nakon što sakupite dovoljno ubojstava, ulazite pritiskom na gumb kontrolera te vam se pojačava efikasnost te se simultano sve oko vas odvija u ranije poznatom slow motion efektu. Skill sustav podjeljen u tri stabla gdje prethodnim otključavanjem određenih talenata otvarate put ka novim. Pri odabiru lika na samom početku igre također nije na odmet pročitati o kojim se već predefinirajućim skill bonusima radi jer ne samo što se u startu likovi tako razlikuju po brzini, izdržljivosti i slično već ćete dobiti dojam u kojem smjeru ćete ga razvijati pri svakom novom levelu.


Namjerni humor, nenamjerni bugovi i dobro co-op iskustvo

Iako Dead Island Original kao i Riptide naslovi nude poveću dozu humora prisutni su i bugovi koji također izazivaju smijeh. Bez obzira što nam je uvijek zabavno vidjeti pokoji neobični bug, posebno u igrama koje se nisu naročito potrudile ostaviti ozbiljan utisak, pomalo je razočaravajuće da se Techland nije pozabavio i dalje prisutnim pogreškama s obzirom da su za to imali čak pet godina vremena. Obje igre nisu nimalo bugovite kao prethodne, neremasterane verzije no i dalje je prisutan pokoji lebdeći ud ili zombiji zaglavljeni u zidu. Tako da iako se na prvu engine zadužen za fiziku čini nevjerojatan, prvi put kada vidite odsječenu ruku kako glumi balon sva zadivljenost pada u vodu. Uz sve ovo što uvelike podsjeća na spomenute Fallout igre, Dead Island ipak nudi zadovoljavajući co-op mod. Možete se u mislije upustiti zajedno sa prijateljima te dijeliti experience i sve što pokupite u otvorenom svijetu. Primijenjen je i sustav povećavanja broja zombija s kojima se suočavate ukoliko igrate sa drugim osobama što smo srdačno pozdravili jer upravo zajedničko tamanjenje velike količine zombija daje onaj pravi osjećaj zabave. Zamjerka za co-op je jedino činjenica da se igranjem u grupi donekle smanjuje horor efekt mračnih i tjeskobnih prostorija i lokacija u igri. Puno je lakše kretati se kroz hodnike sa ručnom svjetiljkom ukoliko znate da vam prijatelj čuva leđa.

Grafički, obje igre ove kolekcije izgledaju daleko bolje od svojih prethodnika. Frame rate je i dalje ponekad nespretan no razlika u kvaliteti je primjetna. Tome pomažu poboljšani lightning, anti-aliasing te blur efekti koji ambijent čine realnijim. Modeli likova doduše i dalje izgledaju gotovo jednako kao i prije sa nekim većim propustima gdje se recimo i dalje ne miču prsti na šakama pa često imate osjećaj da su svi prethodno prošli kroz odgovarajući karate trening. Ipak, treba ponoviti da je riječ o igri iz 2011. godine, te stadij u koji se je ovogodišnja inačica dovela je nevjerojatna vizualna poslastica. S druge strane, kada krenete raspravljati i opisivati Dead Island Definitive Collection naslove vrlo brzo ćete shvatiti da je u biti riječ praktički o jednoj igri a ne dvije. Dead Island Riptide remaster edicija nije uz grafičko poboljšanje pružila neke novitete; gotovo je identična kao Original samo sa nešto drugačijom pričom. Kada krenete sa igrom već u prvim minutama stvara se dejavu gdje ponavljate na isti način i istim redoslijedom čak i tutorial samo što je smješten u neko drugo okruženje. Ovakav naslov teško se može nazvati nastavkom te ju je izvorno možda trebalo izdati više kao ekspanziju. Riptide pruža tridesetak sati gameplaya no jednostavno ne nudi nikakav svježi sadržaj.


Bonus naslov pruža najviše zadovoljstva

Opisivanje Dead Island Definitive Collection naslova bilo mi je kao i inače pojednostavljeno s obzirom da sam prije nego što sam se bacio na posao odradio live stream kao što to inače činim. Takav pristup omogućava mi da popratim reakcije i mišljenje posjetitelja te se uvjerim da li su neki od mojih osobnih zaključaka refleksija subjektivnog ili objektivnog razmišljanja. Uzmemo li u obzir i reakciju publike, iako bonus igra, Retro Revenge ostavio je dojam kao vrlo interesantan i zadovoljavajući segment ovog kompleta. Riječ je o old school, scroll akcijskoj igri gdje ste u ulozi protagonista kojemu su zombiji ukrali mačka ljubimca pod imenom Rick Fury. Igra nudi čistu zabavu ukoliko ste zaljubljenik u starinske, retro naslove poput Double Dragon ili Final Fight igara. Na raspolaganju su vam razni potezi kojima se rješavate prijetnje velikog broja zombija koji se iz levela u level pred vama pojavljuju. Zombiji su kao i u ostalim igrama iz kolekcije različitih sposobnosti te ih je na različite načine potrebno ubiti. Također, tu su i specijalni potezi i kosilica kao super oružje!

Dead Island igre suočile su se sa snažnim kritikama po svojim inicijalnim datumima izlaska te je teško tvrditi da su bile moguće neke velike promjene izvan grafičkog poboljšanja. Zadaci i questovi koji su pred vas postavljeni dok prelazite igre vrlo brzo postaju repetetivni te je svijet i dalje popraćen određenom količinom bugova. Sve u svemu, ukoliko se u igru upuštate po prvi puta, kao što sam to ja učinio zaigravši ju na Xbox One konzoli, mogli biste izvući već dovoljnu dozu zombi postapokalipse iz originala te bi vas mogao oduševiti zabavan bonus naslov, dok smatram da je Riptide alternativa ukoliko ne želite odigrati prvi nastavak. Treba doduše napomenuti da ovu kolekciju od tri igre možete nabaviti po cijeni od 40$ te pritom dobijete i sve odgovarajuće DLC nastavke koji su izgledaju grafički puno bolje od originala. Iz tog aspekta smatram da se igru isplati isprobati posebno ako se ranije niste suočili sa zombijima u video igrama s obzirom da upravo Dead Island pruža prije svega odgovarajuću dozu zabave.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *