Prošlo je više tjedana otkad sam počeo čistiti kaotični New York od bandi koje su zavladale gradom u novoj igri tvrtke Ubisoft naziva Tom Clancy’s The Division, te sam prilično siguran da ću to činiti neko duže vrijeme i u bližoj budućnosti! Igra je prepuna sadržaja, izgleda odlično i najvažnije od svega, vrlo je zabavna, ali naravno postoje i određene loše strane.

Početni dojam kada pokrenete Tom Clancy’s The Division

Samo kratak film dijeli vas od trenutka kada birate izgled svog novopečenog agenta te se neposredno bačeni u ovaj ogromni svijet prepun vizualnih detalja koji oduzimaju dah. Naime sama kreacija vašeg agenta odrađena je nešto oskudnije nego sam to očekivao, no doživljaj koji slijedi vrlo vas brzo natjera da zaboravite na taj trn u oku. Osobno sam očekivao nešto više mogućnosti uređivanja detalja poput samih kontura lica dok sam zauzvrat dobio tek određeni broj predodređenih već gotovih kreacija. Nakon kreacije lika ulazite u New York snažno pogođen epidemijom nazvanom “zeleni otrov”. Već na prvi pogled može se primjetiti zavidna količina detalja oko vas, a tek kada uvidite koliko je sam grad velik te da je riječ o otvorenom svijetu kojim se krećete bez loading zaslona, osim ako ne koristite brzo putovanje ili se spajate na druge agente u zajednički tim, shvatiti ćete koliko je truda uloženo da ta ljepota ujedno i funkcionira. U tjedan dana od kada igram Tom Clancy’s The Division, uzevši u obzir da igram na najslabijoj platformi ove generacije tj. Xbox One konzoli, doživio sam tek dva blaža trzaja. Gotovo svaki kutak ove mape može se posjetiti i istražiti, kako na otvorenom tako i u zatvorenim prostorima zgrada ili pak u tunelima kanalizacije i podzemlja. Sve to skupa čini jednu mrežu koja je pohvalno vrlo dobro izrađena.

Iako koristimo vatrena oružja, ovo nije FPS

Kada pričamo o načinu na koji ovu igru moramo igrati onda moram naglasiti prije svega da se ovdje radi u potpunosti o Role Playing Game sustavu koji ima tek malu primjesu pucačina u pogledu da vaš agent koristi vatrena oružja današnjice od raznim pušaka, pištolja i slično. Sustav borbe temelji se na određenoj količini štete koju vi možete učiniti vašim neprijateljima, i obratno, ovisno o tome kakvu opremu nosite te koji ste trenutno level. Riješavanjem glavnih i sporednih misija dobivate određenu količinu iskustvenih bodova koji vam podižu ukupni level agenta dok ga usporedno sa time možete opremati odgovarajućom opremom koja za sobom nosi razne statistike. One podižu vaš DPS (damage per second), zdravlje te takozvani security koji omogućava efikasnije korištenje raznih talenata. Talenti su grupirani u tri skupine : oni koji se aktivno mogu dodijeliti na tipke za korištenje, oni pasivni koji se u maksimalnoj kombinaciji od njih četiri smiju kombinirati i čine vaš pasivni “build” te oni koji su pasivno uvijek prisutni te se mogu u potpunosti otključati bez potrebe za međusobnom kombinacijom. Sve ovo omogućava vam da jednostavnije riješavate misije koje možete pronaći na mapi te posebno pomaže ukoliko želite ulaziti u posebne zone nazvane “Dark zones”. Za takva područja potrebna visoka kvaliteta opreme te dobar “build” jer kako je ostatak svijeta zamišljen kao player versus enviorment svijet, ovdje vas ipak mogu ubiti i stvarni igrači te vam uzeti vrlo vrijedne predmete koji se tamo mogu pronaći. Sve u svemu, i sami razumijete da je ovo gotovo isto kao da igrate jedan dobar fantasy RPG samo što je smiješten u današnje vrijeme.

Odličan sadržaj i ne toliko dobre kontrole

Što se tiče količine sadržaja kojeg možete istražiti i odraditi u Tom Clancy’s The Division, za sada je broj zadovoljavajući. Svakog puta kada sam se vratio u jednu od sigurnih kuća na mapi gdje mogu preuzeti novi set misija upravo me je to i dočekalo. Nadam se da će i ubuduće Ubisoft kroz nadolazeće DLC pakete nastaviti implementirati ovu količinu sadržaja jer u ovakvim igrama uvijek postoji strah među aktivnim igračima da će doći do nedostatka late game igrivosti.

Ozbiljan problem za mene u početku činile su dvije stavke. Prva i bitnija čini kontrole. Ne znam kako je isto izvedeno na PC platformi, no na konzolama nije dozvoljeno manualno dojeljivanje funkcija na vaš gamepad već ste “zapeli” sa samo dvijema već postavljenim kombinacijama. Mislim da ovo dosta ograničava igrače da sami odrade raspored funkcija kako njima odgovara za podizanje osobne efikasnosti. Osobno smatram da bi bilo vrlo zgodno kada bi mogli recimo odrediti da je ulazak u zaklon te potom preskakanje prepreke jedna te ista tipka kontrolera, a ne dvije odvojene. Jednim laganim stiskom mogli bi se skloniti te dužim uz kombinaciju analog gljive prepreku i preskočiti. Vidjet ćemo hoće li Ubisoft ovakav sustav raspoređivanja dozvoliti u budućnosti. Drugi problem nalazi se u pomalo nepreglednom i prenapučenom inventoryu koji stvara ozbiljan problem početnicima. Potrebno mi je bilo barem dva dana da se u potpunosti počnem snalaziti u moru opcija koje nude razne pogodnosti za vašeg agenta. Nekoliko mojih Tom Clancy’s The Division gameplay videja koji zavšravaju s video recenzijom možete pogledati ovdje.

Vrlo dobra igra bez obzira na manjkavosti

Sve u svemu igra je za sada vrlo zarazna, doista želite sakupljati i pronalaziti novu opremu za vašeg agenta, a veliki plus je i činjenica da vas ukupni dojam uvjerava da ste zaista bitni u spašavanju grada i onih kojima je pomoć potrebna. Kada svemu dodate i predivnu grafiku, dobar role playing osjećaj te savršeno odrađen sustav pronalaska tima za riješavanje misija, a oduzmete nešto nespretnije kontrole i puno informacija koje iskaču na sve strane, Tom Clancy’s The Division je u ovom stanju zaslužio vrlo dobru ocjenu. 8/10

Kratki pregled kako igra izgleda možete pogledati u mom video uradku koji prikazuje mali dio nekidašnjeg snimanja kojeg sam odradio uživo, a ako i dalje niste uvjereni sami isprobati igru možete gameplay uvijek pogledati na mom Twitch profilu http://www.twitch.tv/f1uman.  Nadam se da ćemo se ubrzo i sami sresti na ulicama New Yorka!