Recenzija: Nintendo Switch, koliko se čekanje isplatilo?

by Mario on 04/03/2017
Hardware

Wii U bio je kompletni flop, tu se vjerojatno svi slažemo, a samih brojeva se čak i Nintendo srami. Sa svega 14 milijuna prodanih primjeraka, veliki N se s repom ispod guze prošetao pored PlayStationovih 53 milijuna. Iako se radi o jako velikoj razlici u prihodima od prošle generacije konzola, to ne znači da se Nintendo zadnjih godina nije dobro proveo, čak suprotno, ogroman komad zarade ubrao je na prijenosnim konzolama, sa DS-om na tronu, gdje se velika većina korisnika, autora i urednika složilo kako je ovaj japanski div usavršio i preuzeo cijeli segment prijenosnog gaminga. Samim time nas njihov korak u hibridne konzole, najavljen tek nedavno, nije zapravo začudio, a danas ispred nas imamo uređaj koji predstavlja kućnu konzolu nove generacije, gdje u suštini nije niti jedno od toga. Nintendo Switch napokon je pušten u prodaju, košta nešto manje od 350 eura, a nakon uvodnog videa donosimo vam naše dojmove!

Pored svih nabildanih procesora i Pro sufixa, ispred mene nalazi se tablet sa Tegra procesorom

Već cijeli internet bruji o specifikacijama Switcha, no Nintendo, kao što to i inače s njima ide, prekriženih ruku ignorira komentare i čeka prodajne rezultate, u koje su kao i uvijek uvjereni da će probiti rekorde. Kada pogledate, Switch je jedna sasvim druga kategorija, nešto poput Tesle koja se odjednom našla u košu s Masseratijem i Porscheom. Nintendo, poput Tesle, zna da je poseban, zna da ima specifično tržište i trudi se udovoljiti upravo toj skupini, ignorirajući ostale kolege. I tako smo, na kraju cijele frke oko next-gena i propasti Wii U-a dobili malo veći tablet s Tegra procesorom i docking stationom. Kao što već sada u uvodu vidite, nakon svih megalomanskih glasina i razno raznih “concept” konzola ne mogu prikriti svoje razočaranje, ali njegova kutija je ispred mene još uvijek neotvorena, tako da idemo prvo proći unboxing i vidjeti što nam je to Nintendo za iznos od oko 2500 domaćih krznaša upakirao.

Nakon što sam maknuo dosadno DHL-ovo kartonsko pakiranje dolazimo do kutije, koja me katapultirala u dobre stare dane NES i SNES-a, ne znam zašto, ali nekako me podsjetilo na old school pakiranja, samo im još na pozadini kutije nedostaje desetak ikona najpopularnijih igara. Realno, radi se o provjerenom Nintendovom dizajnu, a unutar kutije nalaze se kablovi, par JoyCon kontrolera, vezice za njih, kablovi, hrpa papira, docking station i sami Nintendo Switch.

nintendo Switch pakiranje

S obzirom da sam konj od skoro 30 godina, unboxing i prvo sklapanje me zabavljalo više nego što sam očekivao

Na prvu ruku se uređaj, zajedno sa svim dodacima, čini izuzetno robusno i kvalitetno, gdje sam se instantno sjetio Zeldine edicije 3DS-a od prošle godine, koji je imao sličnu kvalitetu plastike i tipki. Ovako na prvu imam samo pohvale, pogotovo zato što je sve tako šareno, u jednu ruku prepoznatljivo, ali isto tako jednostavno za korištenje. Od spajanja Joy-Cona na konzolu, do klikanja i klakanja po Gripu i strapovima. Unboxing iskustvo je stvarno vrhunac, od prvog do zadnjeg koraka, maleni Switch definitivno obećava. Kontroler, jednom kada ga stavite na Grip, izgleda jedinstveno, daleko od one ozbiljnosti koje Xbox i PlayStation nude. Isto tako, namate osjećaj da se nešto pretjerano klima, sve je dosta robusno i kvalitetno napravljeno. Jedino što mene osobno brine je činjenica da nema nikakvih gumica unutar docking stationa, već plastičnu konzolu trljate o plastičan docking station, nekako mislim da ću se dugoročno osigurati i kupiti screen protector.

Da vas sada ne primim za ruku, vrijeđam inteligenciju i kao kolege s The Guardiana vodim korak po korak kako spojiti HDMI kabel na konzolu i zatim na TV, budem vas samo podsjetio da se radi o konzoli s baterijom, tako da pratite slične naputke oko njene brige kao i kod svakog drugog prijenosnog uređaja. Nakon toga koraka ispred vas stoji opcija želite li kućnu konzolu ili onu prijenosnu, a razliku čini postava Joy-Con kontrolera.

Za one koji nisu pratili glasine i ostale portale, Joy-Con kontroleri nešto su što mijenja cijeli koncept gaminga na novoj Nintendovoj konzoli.  Veliki N uložio je toliko truda u dizajn malenih Joy-Cona da pored klasične vibracije tvrdi kako se u određenim igrama bude osjetilo držite li jednu ili dvije kocke leda “u ruci/Joy-Conu”. Ne samo da u kombinaciji s Joy-Con Gripom služi kao centralni kontroler za solo igranje, već se u sekundi i par klika kasnije transformira u jedinstveno multiplayer iskustvo.

U ovom slučaju valja napomenuti kako je ovo review unit, gdje nisam imao mogućnosti direktno popričati sa serviserom oko zamjene dijelova za slučaj da se pri svom tom klikanju neki maleni koma plastike olabavi ili potrga, tako da ću tekst editirati u onom trenu kada saznam nešto konkretno. Da sada ne duljim s pakiranjem i uvodom, idemo na softver:

Nintendo Switch stoji za jednostavnost, pa tako i prvo startanje prolazi sasvim bezbolno, ali…

Ako ste unazad par godina svojim najdražima, za posebne prigode u stilu rođendana ili blagdana, uzimali neku od novijih konzola, onda ste vjerojatno prošli kroz scenu gdje se Božićno jutro provodi uz nestrpljivog klinca i jednosatni update PS4 konzole. Tu Nintendo, za sada, prati trend. Da, znam, radi se o launch konzoli i treba se strpiti do kraja godine kada se update sekvence smanje, ali nije fora kada sjediš ispred konzole koja prvo treba odraditi system update od kojih 20 minuta, zatim ubacite novog Bombermana, ali se i on treba ažurirat, a onda hoćete pogledati novu Zeldu no, vidi vraga, i ona ima update od dobrih 20 min, što te onda na kraju dovede do sat vremena cupkanja i nafotkavanja konzole. No, to na stranu, uvod je sličan kao i kod svih ostalih Nintendo konzola – spajanje na Nintendo account, osnovne postavke i odabir vašeg Mii-ja. Početna stranica je stvarno jednostavna i u ovom trenu nemate ništa drugo osim igara koje posjedujete, Nintendo eShop koji je za sada siromašan i par postavki.

Nintendo Switch Recenzija igre cijena hrvatska (37)

S obzirom na 3DS-ov meni, ovaj je dosta škrt, ali kao što rekoh, treba se još strpiti. Uz sve postavke najbolja stvar mi je bio Parental Control. Nintendo zna da svi mi koji smo odrasli na njihovim konzolama već polagano ulazimo u fazu odgajanja potomaka sklonih gamingu, ali nam je do sada (isto kao i klincima) nedostajalo kontrole. S novim sustavom imate sve što vam je potrebno, od tajmanja koliko vam klinac može vremena provesti u konzolu, do kontrole što igra, kada igra i koliko igra, uz last resort opciju gašenja konzole preko mobitela. Da vam sada ne pametujem, najbolje da pogledate video:

Portabilnost, baterija, svakodnevno korištenje i radi li sve onako kako je prikazano na reklamama

Prva punokrvna hibridna konzola u mojim je očima odradila sve kako treba. Prebacivanje iz kućnog u prijenosni mod odvija se bez ikakvih stanki i trzanja, a punjenje konzole i pripadajućih Joy-Con kontrolera pojednostavljeno je do maksimuma. Bateriju u nekom prosječnom radu (Bomberman igra recimo) budete ispraznili za oko četiri sata, dok se pri zahtjevnijim igrama poput Zelde ta brojka svede na dva do tri sata. Nintendo u tom slučaju tvrdi kako baterija može izdržati od dva i pol do šest sati rada, ovisno o igri. Ono što su super odradili je punjenje, za nešto manje od dva sata je baterija ponovno na 100% i prijenosna akcija može ponovno krenuti. Problemi nastaju tek kada napustite udobnost svog doma, pogotovo pri sunčanom danu. Zaslon, iako fenomenalan u dobrim uvjetima, nažalost pri izlasku na sunce ili u blizini bilo kakvog jačeg izvora svijetla (op.a. ulične lampe) gubi vidljivost – odsjaj uništava cijelo iskustvo.

Stoga, vidim li se s još jednim frendom kako na igralištu igramo Mario Kart 8, uložim povjerenje u maleni komad plastike na pozadini te usput zajedno s kolegom pokušam pogoditi kut u kojem nam zaslon ne sjaji pretjerano, čekajući da tih dva i pol sata autonomije iscuri? A ne baš. Tako da za zaključak ovog odlomka mogu reć da hibridna konzola ima svoje prednosti, ali sam kod baterije još uvijek negdje “između”. Super je imat dva do četiri sata gameplaya (iz mog iskustva), ali opet, Final Fantasy 9 sam prešao na iPadu koji ju bez problema može gurati punih šest sati u komadu. Usput kao napomena, za slučaj da ste mid-game i baterija vam odahne, maleni Switch će prvo spremiti igru i onda isključiti uređaj – dosta zgodna stvar.

Očito je kako maleni Switch prednjači u mnogotome, ali ne i u gamingu… Gdje su igre!?

Nintendo Switch Recenzija igre cijena hrvatska (37)U ovom trenu Nintendo Switch sramoti sve dosadašnje console launcheve. Igre koje bi po mom mišljenju trebale obilježiti objavu jedne ovakve konzole, poput novog Super Mario naslova, Fire Emblema, Ultra Street Fighter i sličnih, izlaze tek krajem godine. I dok se neki vesele početku ljeta, gdje se portfoliju igara pridružuju Mario Kart 8, Splatoon 2 i Tetris, dikobrazi poput mene, koji konzolu imaju direktno na dan prodaje, sljedeća će tri mjeseca morati provesti uz The Legend of Zelda: Breath of the Wild (64.99 EUR), Super Bomberman R (59.99 EUR), 1-2-Switch (49.99 EUR) i uz još nekoliko nebitnih indie naslova, od kojih će svaki koštati od 10 do 30 eura. Nintendo, gaming kompanijo moja, što smo ti skrivili da nam prirediš ovakav launch. Da sada ne ispadne da će Nintendo Switch poslužiti kao podloga za miša, Zelda i Bomberman su prokleto dobro napravljeni, s jedne strane novi Bomberman kao odlično multiplayer iskustvo, s druge nova Linkova pustolovina iskorištava svaki atom snage ove malene konzole, gdje predivni krajolici izgledaju brutalno dobro na IPS zaslonu. Definitivno preporuka za oba naslova, a što se ostalih tiče, izlist u prilogu:

Nintendo Switch odiše originalnošću, definitivno preporučujem investiciju, ali tek početkom ljeta

Lijepo je imati konzolu već prvi dan, gdje se pod vlastitim rukama možete uvjeriti u provjerenu Nintendovu kvalitetu izrade i originalnost izvedbe, no manje je lijepo dat 329 EUR za uređaj i još 115 EUR za prve dvije (konkretne) igre, uz naglasak na čekanje od još dobrih tri do šest mjeseci na neke bolje naslove, od kojih namjerno izostavljam igre poput I am Setsuna, Minecraft i slične koje već sada možete uzeti na Steamu ili drugim konzolama. Što god vam drugi portali govorili i koliko god mene osobno maleni Switch u ovom trenu veseli, činjenica je kako u ovom trenu gledamo na neisplativu konzolu, a ovu recenziju ću ponovno ažurirati sredinom godine, kada se sama konzola uhoda, što s operativnim sustavom što s katalogom igara, dok u sljedećih par tjedana očekujte recenziju nove Zelde i Bombermana. Do tada nas svakako pratite na Facebooku: https://www.facebook.com/Gamer.hr/

Pozitivno

Zaista originalno rješenje za već ustaljeni kućni gaming
Sitnice oko baterije i portabilnosti koje života znače (više u tekstu)