Recenzija: Bravely Default postavlja nove standarde u jRPG industriji

by Mario on 15/07/2016
GamerBot

Sigurno se pitate što budale s Gamer.hr-a rade kad recenziraju igru staru tri godine na handheld konzoli staroj četiri godine, a da ista nije strpana pod kategoriju Retro. Priča je jednostavna, naša starudija Mario je u svojim kasnim godinama počeo opet gejmat, gdje smo mu prije koji tjedan uzeli Nintendo 3DS, uz Bravely Default kao prvi izbor. Frajer nije ispuštao 3DS iz ruke jedno tri tjedna, gdje mu je putanja kretanja bila ured-soba-wc – očito mu se igra svidjela, što dokazuje i roman od recenzije koji vas čeka u nastavku – fanovi Square Enixovih jRPG-ova, rejoice, novi kralj jRPG igara je tu!

Svaka odlična RPG igra započinje s odličnim OST-om

Kada su mi kolege prije koji tjedan uručili 3DS, pretpostavio sam da ova malena konzola sa sobom nosi hrpu dobrih naslova, no da će posjedovati igru ovakvog kalibra, odnosno naslov koji redefinira svoju kategoriju i postavlja nove standarde unutar jRPG industrije, to definitivno nisam očekivao. Bravely Default za sobom nosi odličnu priču, još bolju glazbenu podlogu, a kao krunu za kraj – jedan od najboljih battle sustava u cijelom jRPG žanru. Većinu svojih recenzija započinjem trailerom, no ovu ću započeti sa OST-om, koji sadrži više od 40 fenomenalnih pjesama, gdje vas svaka nota instantno baca u staro doba PlayStation 1 RPG klasika.

Bravely Default, početak svakog jRPG-a je dosadan… Ili ne?

Dobrodošli u Luxendarc, svijet okružen ratovima, magijama, ponekim zmajevima te hramovima s kristalima, koji u ovoj priči zauzimaju glavnu ulogu – zajedno s vama. Igra vas pozicionira u situaciju gdje se upoznajete s glavnim likom, Tizom, s kojime u prvih sat vremena igre prolazite kroz jedno kraljevstvo, par livada i kuruza te jedan dungeon. Ubrzo, kroz upoznavanje ostalih likova, saznajte da se ispred vas nalaze četiri kristala koja su ugrožena, a na vama i vašem novo teamu je da ih spasite. Iako ću pokušati recenziju napravit sa što manje spoilera, realno, hrpa naslova prije Bravely Defaulta  imali su priče koje su se vrtile oko kristala i spašavanja istih. No, ono što Bravely Default čini posebnime su twistovi unutar cijelog koncepta, njegovom odličnom battle sustavu kao i nešto drugačije priče oko kristala, o ćemu ću nešto kasnije.

Također, neovisno o kojem se od starijih JRPG naslova radilo, bilo da je Final Fantasy 6, Final Fantasy 8, Suikoden ili neki drugi, početci su uvijek bili nekako dosadnjikavi, ne zbog priče, već zbog bildanja svog teama. U većini slučajeva probijate se kroz horde encountera, koje riješavate najjednostavnijim oblikom udaraca, samo kako bi došli do kojeg levela više – pogotovo u početku svake igre ovog tipa, jer svi mi znamo kako par levela više u startu može spasit glavu pri prvom boss encounteru kasnije.

S lijeve možete vidjeti prvi grad, s desne vaš team

Isti sustav kakav su gore spomenute igre imale očekivao sam i od Bravely Defaulta, gdje je slijedilo ugodno iznenađenje u obliku komandi povezanih s naslovom ove igre, koji se u kombinaciji sa turn based sustavom borbe pokazao kao jednom od najboljih inovacija u svijetu jRPG-ova do sada. Drugim riječima, svo ono dosadnjikavo bildanje vaših likova u početku, pogotovo s toliko “zahtjevnim” job sustavom, postalo je zabavnije, ali i brže… O čemu se radi?

Battle sustav je jedan od najboljih do sada, idealan za grindanje

Svi znalci slažu se da je uvijek pametno unutar prvih nekoliko dungeona nabildati expe, a Bravely Default to radi na najbolji mogući način. Ako se vratimo par koraka u nazad i razmotrimo sustav u ostalim naslovima poput Final Fantasy, dolazimo do postave u kojem se jRPG igre vrte oko rundi; vi imate jednu rundu, iskoristite svoje poteze, zatim neprijatelj ima svoju rundu, gdje iskoristi svoje poteze i tako u krug. Jedina razlika u cijeloj priči bi bila brzina (speed) koja se da manipulirati itemima, raznim gearom i magijama poput Haste. Bravely Default u taj koncept ubacuje dodatne komande, koje su igra riječi na temelju prvog i drugog naslova ove igre, a zovu se Default i Brave. S opcijom Default “spremate” rundu tj. poteze kako biste ih u nekom od kasnijih krugova unutar iste borbe iskoristili, dok s opcijom Brave možete unutar jednog kruga izvesti nekoliko poteza za redom, što je u početku max četiri.

Iako se na prvu čini zbunjujuće i dosta pojednostavljuje igru, jer vi u jednom krugu možete izvesti četiri komande s jednim likom, odnosno 16 kada je cijela bagra na broju, kasnije shvaćate kako su developeri zapravo na pametan način skratili one dosadne sate grindanja, koje smo svi znali i mrzili raditi, pogotovo sa Job sustavima u šestoj ediciji Final Fantasy igara. Također, boss fightovi su odrađeni pametno, gdje se kod nekih borbi zapitate je li zaista pametno sada lupiti brave četiri puta sa svim likovima i onda pustit bossa da vas sljedeće četiri runde izmlati ko vola u kupusu.

Sad, da ne idem u dubinu samog početka igre, što zbog spoilanja priče što zbog dodatno kompliciranja teksta, odmah u startu vam mogu reć da je Square Enix napravio odličan posao s ovime, gdje je ujedno početak ovakve igre učinio znatno zanimljivijime. Ukoliko vam cijeli koncept još uvijek nije jasan, priložio bih video s Gigas Lich borbom, koja ne spoila priču, ali vam zato prikaže sustav i općenito na koji način se borba izvodi:

Battle sustav na stranu, Bravely Default na drugim poljima oduševljava iz sata u sat

Što zbog gameplaya, što zbog glasovne glume. Igra ima pregršt konverzacija, od kojih se one glavne odvijaju uz odličan voice acting prekriven još boljim OST-om, gdje je Bravely Default jedina jRPG igra do sada koja me s rezultatima nije ostavila ravnodušnime. Sjetite se samo na što je izgledao Final Fantasy X kada je takva igra, nakon svih “mutanih” FF-ova prvi puta ugledala tržište – daleko od savršenog. S druge strane, Bravely Default briljira na tom polju – osjetite ćete težinu izgovorenih riječi, entuzijazam, pozitivu, ali i suze.

Prilikom jedne scene unutar igre, prekrivene odličnom glumom i predivnom pjesmom, sam se sjetio De Nira u filmu Analize This i rečenicom “Slap a pair of tits on me and I’m a women”. Da, igra vas bude uvukla u priču, pitat ćete se što to radite i koliko je to ispravno, a u većini slučajeva se budete našli u situaciji gdje samo stojite u sredini grada, gledate odličan dizajn i uživate u melodijama, koje postaju bolje od lokacije do lokacije.

Dungeon crawlanje i magije uz zanimljiv osvrt na job sustave

Ukoliko bacite pogled na neke od foruma, vidjet ćete da većina reviewera i fanova negativnoj ocijeni prilaže dugeon crawlanje. Da, istina, ponekad se pitate zašto morate po četvrti put prolaziti kroz jedan te isti dungeon, pogotovo uz tako malo inovacija, no to je što je – nekima će se svidjeti, nekima ne. Ja sam bio s ove druge strane, gdje sam s entuzijazmom prošao prvih nekoliko dungeona, dok sam ostatak igre, unutar njih, većinom isključio encountere i samo proletio hodnicima. No, to sam ja i to je samo moje mišljenje, gdje se moram složiti s ostalom ekipom da je taj dio mogao bit napravljen malo kvalitetnije, no zato su cijelu stvar ispravili sa Job Sustavom.

Ponekad se budete našli u situaciji da kao u stare dane Final Fantasy igara hodate simo tamo ili radite manje krugove, samo zato da vam doleti još jedan nesretni encounter koji će unutar jednog kruga već biti gotov, samo zato da dobijete još tih dodatnih 500 Job Pointova koji vam trebaju do sljedećeg Job Levela. Cijela igra vam nudi pregršt različitih “poslova”, koje dobivate na taj način da preuzmete Asterisk, koji ujedno i sakriva spomenuti job, od vaših neprijatelja. Dakle, pobjedite crnog maga, dobijet Black Mage Asterisk – jednostavno. Osobno sam veliki fan magija i ne mogu si zamisliti niti jednu igru ovakvog kalibra bez magija poput Firage, Blizzage i ostalih, uz neizbješne summone, gdje Bravely Default posjeduje sve s te liste.

Bravely Default je pun sitnica koje vam igru čine dodatno zabavnom

Iako vjerujem da niti jedna igra do sada nije nadmašila Chocobo Hot & Cold iz FF9, Bravely Default se konceptu mini igre približio iz jednog sasvim drugog kuta. Ispred vas nalazi se propalo selo, koje ponovno dižete iz ništavila, a to radite tako da “skupljate” stanovnike kroz Nintendov StreetPass. Dakle, 3DS u džep i šetuckati ga po gradu – cilj vam je nać druge kolege koji imaju igru i aktiviran StreetPass, putem čega podižete broj stanovnika unutar svog sela i samim time ubrzavate proces izrade različitih građevina. Primjerice, tim putem si možete osigurati nekoliko novih itema unutar item storea, kao i hrpu specijalnih napada i nadogradnji za njih.

Igra, uz svojih 50+ sati gameplaya, također nudi dva završetka uz New Game+ i pregršt izazova, za koje vjerujemo da će dobiti na popularnosti kroz neko vrijeme, pogotovo uz sve YouTube challenge run videje koji su trenutno aktualni. To je to s moje strane, koji je zaključak?

Igra vrijedna kupovine 3DS-a, a nastavak je već vani

“Propustio” sam odličnu igru, koja sada već ima i nastavak, a jedino što mogu reć je da mi je drago što sam se ipak odlučio pružiti malenom 3DS-u šansu, gdje mi definitivno nije žao utrošenih 50 sati igranja u ovo remek djelo, a isto to predlažem i ostalim kolegama željnih old school jRPG igara. Ukoliko ste fan žanra, odigrajte Bravely Default, ako treba uzmite i konzolu samo zbog njega, s moje strane imate tople preporuke!

Bravely Default Recenzija

Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Reddit0
Koja je tvoja reakcija?