KeSPA (Koreanska e-sports Asocijacija) objavila je kako je priveden jedan od najvećih Starcraft 2 igrača današnjice, koreanski zerg, Life. Priveden je u isti Ured okružnog tužitelja koji je priveo i dečke iz Primea, najveće afere u namještanju mečeva koja je potresla Starcraft za vrijeme Broodwara.

KeSPA_WCS_897x280


Tko je Lee „Life“ Seung Hyun i kako je postigao ovaj status?

Za one manje upućene, Lee „Life“ Seung Hyun je profesionalni igrač Starcraft 2 iz Južne Koreje, najveće Starcraft sile na svijetu. Life je prepoznat kada se pridružio timu ZeNEX, u ožujku davne 2011. godine. Tada je bio najmlađi profesionalni igrač u Južnoj Koreji. S 15 godina osvojio je GSL Code S – najprestižnije Starcraft 2 natjecanje u Južnoj Koreji, od tada niže velike uspjehe koji rezultiraju i osvajanjem WCS Global Finalsa 2014. godine na Blizzconu, gdje postaje najbolji igrač Starcrafta te godine, da bi iduće godine ponovno osvojio GSL Code S.

Eksplozivni rast eSporta za sobom nosi nekoliko legalnih problema

Na leđima mladih ljudi, koji zapravo preko noći postaju vrlo plaćene zvijezde, vrte se ogromne svote – međutim, zakonske regulative lagano kaskaju. Zaštita igrača, njihovi ugovori, prelasci iz jednog tima u drugi, namještanje mečeva, itd. Takve stvari su dovodile do zanimljivih situacija i ranije. Na MLG Raleigh-u, 2012. Godine u League of Legendsu Team Curse i Team Dignitas su prvi meč finala igrali ARAM, umjesto regularnih 5v5. Timovi su se međusobno dogovorili tako, jer na kraju bez obzira tko osvojio turnir, podjelili bi nagradni fond za prvo i drugo mjesto. Najveći problem je što to nije definirano pravilima. Pravila ne utječu na to kako će se igrači raspodjeliti po LAN-ovima, niti tko će što igrati. No, oduzeta je draž finala fanovima, radi kojih se na kraju sve to i odvija. Slučaj je završio tako da su oba tima diskvalificirana, gdje i dan danas stoji kako na tom turniru nitko nije osvojio prvo i drugo mjesto.

U slučaju Lifea, valja napomenuti kako nije uhićen, već priveden

Nitko ne zna u vezi kojih slučajeva, niti iz kojeg razloga, te treba pričekati daljnje objave KeSPA-e. Za to vrijeme Life neće nastupati u službenim mečevima. Cijela priča je time strašnija što je Life stvarno jedan od najvećih, već s 19 godina legenda jedne od najpopularnijih multiplayer igara svih vremena. Life je samo od plasmana na turnirima osvojio vrtoglavih 468,469$, ako se tome dodaju još i sponzorski ugovori kroz pet punih godina natjecanja i ostalih prihoda igrača, pričamo o svoti koju mnogi neće nikada zaraditi.

Vrlo važan faktor je i mogućnost klađenja na Starcraft 2 mečeve. Kao i u svakom namještanju, kocka je uvijek primarni pokretač i način zarađivanja od namještenih mečeva. Kao i u pravom sportu, dovode se u pitanje mnogo manji turniri od WCS-a, GSL-a, IEM-a i sličnih natjecanja. Turniri u kojima je upitan izvor nagradnog fonda, koji se odigravaju bez velike medijske pompe. Točno takvih turnira je bilo sve više u zadnje vrijeme, sve pod opaskom kako je Blizzard privatizirao sve relevantne turnire. Međutim to je tako. Blizzard je vlasnik igre, i odlučuje o tome.

To je jedan od glavnih razloga koji razdvajaju sport, od onog elektroničkog. Nogomet “službeno” nema vlasnika, dok svaka igra ima.

Objavio Luka "level" Marušić

eSports enthusiast

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *