Profesionalna scena igre Counter-Strike: Global Offensive doživjela je veliki rast od svojih skromnih početaka u 2012 godini. Igrači putuju na nekoliko LAN natjecanja svaki mjesec, a kada su doma igraju online lige i kvalifikacije. Nagradni fondovi natjecanja su se popeli sa smiješnih desetak tisuća dolara na višemilijunske iznose. Produkcijska kvaliteta se drastično poboljšala, tako da osim kvalitetnog prijenosa meča sve češće imamo priliku gledati zanimljive intervjue i dokumentarce koji oslikavaju stanje ekipa koje će odmjeriti snage na pozornici, pred tisućama navijača u publici.

A upravo taj rast gledateljstva osigurava sve ostalo, no koliko god svaki novi turnir bio privlačan za gledanje, dobro je poznavati i povijest CS:GO-a kako bi više mogli uživati u mečevima i rivalstvima koja sežu davno u povijest. U protekle četiri godine odigrao se velik broj spektakularnih mečeva koje su mnogi novi fanovi propustili, pa vam upravo iz tog razloga donosimo popis pet najzanimljivijih Counter-Strike: Global Offensive mečeva. Ovi dvoboji se ističu ne samo zbog odlične igre, već i zbog implikacija koje su imali na profesionalnu scenu u tom trenutku. Listu donosimo bez određenog poretka, jer je i ovako bilo dovoljno teško samo pet.


Maratonski Inferno između LDLC-a i iBUYPOWERa

U 2014, na LAN finalu druge sezone FACEIT lige, u polufinalu su se susreli iBUYPOWER i Team LDLC. U to vrijeme sastav francuskog LDLC-a činili su: Shox, NBK, Happy, Kioshima i SmithZz, a s druge strane im je bila američka petorka: DaZeD, Skadoodle, steel, AZK, swag. IBUYPOWER do tada nije imao pretjerano dobre rezultate na Europskim LAN-ovima, a polufinalni ždrijeb spojio ih je s LDLC-om, ekipom koja se u tom trenutku borila za status najbolje svjetske ekipe s švedskim Fnaticom. Uz to, prva mapa je bila Inferno na kojoj su Francuzi gradili svoj uspjeh i koja je odlično odgovarala njihovom force-buy načinu igre.

Uz sve te faktore koji su bili protiv IBUYPOWERA, američki tim pokazao je odličnu igru i nakon maratonske igre uzeo prvu mapu 30:27, a potom i zaključio polufinale na drugoj mapi – dust2. Ovaj meč je izuzetno bitan jer se prvi put nakon godine dana neki neeuropski tim uspio izboriti finale LAN-a u Europi, a pokazao se potencijal ove ekipe pod vodstvom In-Game Leadera DaZeDa. IBUYPOWER je u napetom finalu izgubio od Fnatica 3-1, no ono što ovaj meč čini dodatno zanimljivim je to što nakon ovog turnira nikada nismo više vidjeli IBUYPOWER ekipu u punom sjaju. Ubrzo nakon FACEIT LAN-a DaZeD i steel su izbačeni iz ekipe zbog unutrašnjih nesuglasica, što je rezultiralo neuspjehom na DreamHack Winter 2014 majoru. DaZeD je krajem 2014. vraćen u tim, no tada se razvila situacija oko namještenog meča koja je rezultirala VALVeovim banom DaZeDa, steela, AZK-a i swaga – te službenim krajem ove petorke.


Olofpass – Boostmeister situacija na DreamHacku

DreamHack Winter 2014 imao je mnoštvo uzbudljivih mečeva, no jedan je bez premca zasjenio sve ostale. Spletom okolnosti i iznenađujućom pobjedom HellRaisersa nad Fnaticom u grupama, ždrjeb nam je poklonio dvoboj dvije najjače ekipe već u četvrtfinalu. U Best-of 3 meču između LDLC-a i Fnatica nakon prve dvije mape sve je bilo izjednačeno, a odlučujuća mapa bila je Overpass. LDLC je odlično odradio CT stranu te prešao u veliko vodstvo od 12:3 i činilo se da će nakon nekoliko poraza napokon poraziti svoje najveće rivale.

No tada je Fnatic otkrio svoje tajno oružje na ovom turniru, three-man boost na A siteu koji daje pregled velikog dijela mape. Uz pomoć KRiMZa i JW-a Olofmeister se pozicionirao na mjesto koje mu je dalo nevjerojatnu prednost nad timom LDLC, gdje je osim skupljanja informacija imao priliku i napraviti brojne killove. Prošlo je nekoliko rundi prije nego je francuska ekipa uopće shvatila što se događa, a Fnatic je uspio vratiti meč i uzeti pobjedu nakon ogromnog deficita.

Gledatelji su bili šokirani – dio pozitivno, dio negativno. U povijesti CS:GO-a nikad se nije otkrio ovako snažan exploit igre ili mape, a da je uspio sačuvati tajnu do velikog turnira. Nakon meča podiglo se mnogo prašine oko legalnosti samog boosta, a admini su utvrdili da je jednako nelegalan kao i mnogo manje utjecajan boost kojeg je radio LDLC na svojoj CT strani. Odluka je bila da se cijela treća mapa igra ponovno, što je uzrokovalo dosta negativne reakcije CS:GO zajednice koja je niz komentara i uvreda uputili igračima, ali i sponzorima ekipe Fnatic. Nakon takve reakcije Šveđani su odlučili predati meč i prepustiti prolaz LDLC-u.


Virtus.Plow pred domaćom publikom do Majora

Drugi po redu CS:GO major održao se 2014. godine u poljskim Katowicama, a favorizirani su i dalje bili francuski titan Titan te švedski tim Ninjas in Pyjamas. No u priča u Katowicama otišla je u sasvim drugom smjeru; u svom prvom nastupu za organizaciju Virtus.pro legende Counter-Strikea 1.6: Neo, Taz i Pasha zajedno s pomladcima Snaxom i byaliem definirali su ono što se u CS žargonu naziva “Plow mode”.

Poljaci su do tada o istom sastavu igrali već neko vrijeme, no nisu bili izrazito uspješan ni bitan tim na svjetskoj sceni. Motivirani velikim nagradnim fondom i domaćom publikom, bilo je vidljivo da su uložili mnogo vremena u pripremu za Major. Njihov brz stil igre na terorističkoj strani u kojoj eksplodiraju na siteove u kombinaciji s odličnom individualnom formom bila je odlična spoj NiP-ovog individualističkog pristupa i Titanove spore, strukturirane igre.

U finalu su Neo i Taz odmjerili snage s f0restom i GeT_RiGhTom te oživjeli rivalstvo koje seže još u zlatno doba Counter-Strikea 1.6. Poljaci su im na veselje domaće publike još jednom nanijeli bolan poraz šveđanima na krilima odlične igre Snaxa i Pashe.


NiP-ov prvi poraz na LAN-u i kraj 87-0 ere

Još jedan Virtus.Pro – NiP meč se našao na listi, no ovdje se radi o potpuno drugoj kombinaciji Virtus.Pro igrača. Prije nego su za njih počeli nastupati poljaci, organizacija se sastojala od sljedeće petorke: Dosia, Fox, Angel, Kucher, Adren. Na SLTV Season 5 LAN-u u Kievu, ekipa Virtus.Proa prekinula je nevjerojatan niz nidža u pidžamama koje su od početka CS:GO-a bile neporažene na LAN-u. 87 mapa bez poraza na LAN natjecanjima je nevjerojatno postignuće, makar tadašnja kompetitivnost igre nije ni blizu trenutnoj situaciji.

Virtus.Pro je tada bio diskutabilno top3 ekipa, no svejedno je rezultat bio veliko iznenađenje – pogotovo jer su nakon prve mape: de_mirage_ce uzeli i drugu mapu: de_nuke_se te tako NiPu nanijeli i prvi poraz u Bo3 meču. Da bi pobjeda do kraja bila legitimna, Virtus.Pro je ponovno porazio NiP 2:0 u mapama kada su se šveđani kroz lower bracket probili do grand finala.


Luminosity Gaming vs Natus Vincere, IEM Katowice 2016

Posljednji meč na ovoj listi je i najsvježiji: polufinalni meč između Luminositya i Na’Via u Katowicama 2016. godine. Makar Katowice više nisu Major, IEM je svejedno vrlo prestižno natjecanje, a obe ekipe su bile u stadiju da igraju vrlo dobro – no na putu do naslova ih kontinuirano zaustavlja Fnatic. Osim toga, ono što ove ekipe veže je sličan stil igre: taktički, sporiji stil terrorističkih strana u kojem maksimalno koriste vrijeme u rundi, dobivaju informacije i oslanjaju se na AWP pickove Fallena i Guardiana. Njihov stil je suprotnost individualističkom stilu kojeg su nametali NiP u ranoj fazi CS:GO-a, a potom LDLC/EnVyUs i Fnatic 2014-2015.

Osim toga, prva mapa serije – Overpass, ponovno je donijela niz uzbudljivih boostova ekipe Na’Vi (koji su ovaj put bili u potpunosti dopušteni), te napet overtime, kojeg na kraju uzima brazilski tim Luminosity, a cijeli meč je već proglašen jednim od najboljih u 2016. godini.

Ovaj meč ima mali asterisk zbog ozljede koja je mučila najboljeg igrača Na’Via – Guardiana. No njegova lošija individualna igra nije ključna za ovaj meč koliko taktičan stil koje su obje ekipe prikazale. Osim za igrače, oslanjanje na timsku igru pokazalo se primamljivim i za gledatelje koji su brzo proglasili ovaj meč jednim od najboljih u 2016. godini.


Mnogo fenomenalnog Counter-Strikea će se tek dogoditi

A ovih pet izdvojenih mečeva samo su kap u moru još mnogo fantastičnog CS:GO-a koje se odigralo u posljednjih nekoliko godina. Ako se vratimo na starije inačice igre postoji još gomila mečeva koja opisuje rivalstva koja su u nekoj mjeri još dan danas aktivna.

No unatoč primamljivosti starih VOD-ova, praćenje ovakvih mečeva uživo i uživanje u neponovljivim situacijama – dok se one događaju, ipak je nezamjenjivo. Zato gledamo prema Esports Championship Seriesu, ELEAGUE i ostala najveća natjecanja te iščekujemo sljedeći meč koji će se upisati u povijest.

Objavio Zvonimir "Professeur" Burazin

Admin i Newswritter na www.counterstrike-hr.com, caster i podcaster na www.twitch.tv/cshr_tv.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *