Igra još nije ni izašla, ali zato se već formiraju timovi, organiziraju kupovi i sve to kao čisto ulaganje u budućnost da će Overwatch eSport ispuniti sva očekivanja. Organizacije sponzoriraju timove koji još nemaju priliku postati zvijezde ili osvajati velike turnire i sve to u nadi da će po izlasku igre imati jedan od najboljih timova na sceni. Može li igra studija kao Blizzard uopće kiksati? Može li Overwatch eSport zakazati toliko da igra bude još samo jedna u nizu casual FPS multiplayera?


Što Overwatch eSport treba da bi uspio?

eSport je i dalje fenomen u pogledu kako se formira od svojih početaka. Potrebna je detaljna analiza toga što je eSport, odakle potječe i zašto je danas toliko velik da bi mogli shvatiti razmjere fenomena o kojem pričamo. Overwatch je novi naslov, gotovo i novi koncept, koji mora probiti već standardnu postavu eSport naslova koju trenutno predvode League of Legends, Dota2, Counter-Strike: Global Offensive i Hearthstone. Naime, da bi neka igra zaživjela kao competitive naslov mora zadovoljavati neke kriterije među kojima su dostupnost igre, podrška studija koji ju je razvio, podrška eSport organizacija i na kraju, igra mora biti dovoljno jednostavna da je šira publika shvaća  i može pratiti što se događa, tko je trenutno u prednosti i slično, ali opet dovoljno izazovna za postati u njoj najbolji. Zato su MOBA igre i napravile takav iskorak jer zahtjevaju od gledatelja samo osnovno znanje da bi mogli pratiti što se događa i koji tim pobjeđuje. U predvodnicima eSport igara Counter-Strike: Global Offensive je jedina igra koja se treba kupiti, dok su ostala tri ranije spomenuta naslova besplatne igre. Radi interesa koji već postoji za igru, sigurni smo da kupovina igre neće biti problem. Cijena za prednarudžbu je 39,99$, a možete je kupiti ovdje.

Zašto mislimo da će Overwatch eSport uspjeti

Smatramo da je Overwatch bogat sadržajem, drugačijim izgledom i pun potencijala da postane relevantan eSport naslov. Različiti heroji, timska igra, različiti ciljevi na mapama, sve je to u jednu ruku zabavno, ali i zastrašujuće. Heroes of the Storm je dobar primjer onoga kako Blizzard drugačije razmišlja o cijelom konceptu svojih eSport naslova. Ta besplatna MOBA je puno više orijentirana na objective i teamplay nego što su to LoL ili Dota. Ima više različitih mapa na kojima su ciljevi igre potpuno različiti, ali zato je igru teže pratiti i naučiti. Međutim, Blizzard je na već napućenoj sceni MOBA igara uspio uzeti dio kolača, napravivši eSport natjecanja s odličnim konceptom kao što je Heroes of the Dorm. To je svojevrsna sveučilišna liga u njihovoj igri s kojom automatski angažiraju i ulaze na područje koje je u  Americi bilo više rezervirano za sport u obliku američkog nogometa ili košarke. Na taj način ne samo da su napravili nešto novo, već i eSport uvode u realan sektor i približavaju ga široj javnosti. Blizzard istu stvar može napraviti i s Overwatchom, bilo da se radi o konkurenciji CS:GO na PC-u ili nekom od Halo ili Call of Duty naslova na konzolama. Pucačine su oduvijek imale veliki značaj u eSportu i možda je vrijeme da se vrate na mjesto koje zaslužuju, i to pomoću igre koja kombinira oba žanra, FPS i MOBA. Sigurni smo da Blizzard ima dovoljno sredstava da organizira bogate lige i turnire u Overwatchu što će zasigurno privući igrače i javnost. To je već vidljivo na raznim tjednim kupovima i turnirima gdje se igra za ništa ili za par stotina dolara, a vidite imena poput Team EnVyUs, Cloud9, G2 Kinguin i mnoga druga.

Za kraj pogledajmo zajedno video finala jednog nedavnog igranog turnira. Pa sami procijenite, ima li tu budućnosti.

Objavio Luka "level" Marušić

eSports enthusiast

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *