Kako uspješno rebootati klasik poput Dooma, 20 godina stare igre čija se ostavština osjeti u svakom modernom FPS-u? Ovakav izazov vjerojatno bi teško prihvatili i najiskusniji razvojni timovi, no ekipa iz ID Softwarea je bila dovoljno hrabra da se uhvati u koštac s tom problematikom. Koliko im je to uspješno pošlo za rukom?


Novi DOOM i dalje budi nostalgiju, ali također nudi hrpu novog sadržaja

Prema riječima Marty Strattona, glavnog i odgovornog za cijeli projekt, morali su se oduprijeti nostalgičnim porivima da u igru uključe elemente samo zato što su “oni bili tamo u originalu”. Sve što je u novoj igri tamo je s ciljem i uklapa se u sadržaj.

“Svi koji su igrali bilo koji prijašnji naslov iz serijala u novome Doomu će vidjeti poznate prizore, ali cilj je bio iznenaditi veterane jednako kao i igrače koji se prvi put susreću s igrom” – izjavio je Marty Strattona.

Dobar primjer ovoga je Revenant, starim igračima vrlo poznat stvor. U novom Doomu on je evoluirao – uz klasični rocket launcher na ramenima, sada ima i jetpack. Dakle, možemo reći da se radi o Revenantu 2.0 koji je bio prisutan u starijim naslovima, ali je nadograđen kako bi se uklopio u novi Doom.

doom_rev_compare.0

Ista filozofija proteže se ostatkom neprijateljske žive sile kao i oružjima. Sve poznate pljuce – super shotgun, plasma rifle i rocket launcher su tu, ali sada imaju i neke nove značajke, alternativne načine paljbe kao i dostupne dodatke i modove koje ćete moći skupiti tijekom igranja kampanje.

Stariji fanovi će u igri moći čuti i mnogo poznatih zvukova koji, opet, nisu u cijelosti prekopirani, ali su dovoljno slični originalnima da u glavi upale žaruljicu. Ista stvar vrijedi i za soundrack; Doom serijal prati odlična, prepoznatljiva mjuza čije note nisu u potpunosti prekopirane za novi naslov, ali će kod starijih igrača zasigurno pobuditi emocije s vremena na vrijeme.

Politika Doomovog gameplaya je vrlo jednostavna

Ukoliko stanete, mrtvi ste! Ključni element ove igre i njezine mehanike je kretanje, a to se posebno odnosi na multiplayer. Drugim riječima, nema stajanja jer to znači smrt. Brad Bramlett, id-ov producent za multiplayer, izjavio je da će se igrači osjećati kao “Bruce Lee s pumpericom na skateboardu”. Kretanje je osnova novog Dooma i najbolji način “obrane”, a kako bi se kretanje što više potaknulo, iz igre je uklonjena regeneracija zdravlja.

Ono što “usporava” gameplay jedne moderne pucačine su i svi silni elementi koji često nisu potrebni. Govorimo o RPG elementima, crafting sustavu, skill tree sustavu i ostalim komplikacijama koje vas odvlače od osnovne premise FPS-a, no Stratton je izjavio kako će novi Doom ipak imati nešto slično kada je u pitanju nadogradnja oružja, iako će se njihov sustav razlikovati od ostalih Ovo u potpunosti razumijemo, jer ipak se radi o FPS-u koji izlazi u 2016. godini.

SnapMap, odnosno, nema više moddanja… Ili ima?

Najviše prašine se podiglo upravo oko izjave da novi Doom neće podržavati modove. Umjesto toga, Bethesda je predstavila SnapMap level editor kao zamjenu. Realno, riječ je o odličnom level editoru koji je ujedno i prilično moćan te u neku ruku svima omogućuje izradu vlastitih mapa, game modova i ostaloga kao i instantno dijeljenje svojih kreacija s ostalima. Ne sumnjamo kako će kreativni pojedinci ove zajednice već u prvih nekoliko mjeseci izbaciti dosta sadržaja i upravo to bi mogao biti jedan od glavnih aduta ove igre – uključenost većeg broja igrača kroz user-friendly alat kao što je SnapMap.

Stratton je izjavio da će SnapMap ukloniti klasične probleme koje imaju modderi. Primjerice, neko tko radi level dizajn ili teksture svoj rad mora najprije uploadati da ga netko drugi preuzme i nastavi sa svojim dijelom. Kod SnapMapa, sve je dostupno svima gotovo instantno. Tek se mali dio datoteka prenosi između klijenata koji koriste servis, stoga je vrijeme učitavanja maksimalno skraćeno i traje doslovno koliko traje i učitavanje levela.

Multiplayer je brz i kaotičan, no nudi neke zgodne sitnice

Fanovi su prvi put mogli isprobati multiplayer na QuakeConu. TDM sa šest na šest igrača demonstrirao je ono što su ID-ovci govorili cijelo vrijeme: brzina je ključna za opstanak. Po pitanju oružja, istovremeno možete nositi samo dva primjerka, zajedno s granatama ili teleporterom. Naravno, ima hrpa zanimljivih pljuca od čega valja izdvojiti popularni Gauss Cannon, jedino oružje koje vas može ubiti s jednim pogotkom. Osim toga, multiplayer je također ubacio gore spomenutog Revenanta v. 2 u priču, gdje se na mapi, na nekoj random lokaciji, spawna Demon Rune.

Spomenuti artefakt vas, pogađate, pretvara u Revenanta – što vam daje dobru prednost na mapi. Zgodna stvar je ta da ukoliko se igrač koji nosi Demon Rune ubije, njegov tim ne može ponovno preuzeti artefakt, već ga može ili branit ili prepustit drugom timu, što stvara dodatnu napetost u cijeloj igri. Cijela priča oko Revenanta nam budi neka starija sjećanja, od kojih je definitivno bug iz prvog Dooma, točno pred kraj igre.

Datum izlaska novog Dooma, zajedno s cijenom i platformama

ID Software još uvijek nije najavio konačan datum izlaska Dooma, ali se otprilike zna da će police trgovina ugledati krajem prvog ili sredinom drugog kvartala sljedeće godine. Ako se pita nas, vjerojatno će igra sačekat početak školske godine, što je regularna poslovna praksa s ovakvim naslovima. Igra je za sada potvrđena za PC, PlayStation 4 te Xbox One, a cijena bi se trebala kretati između 50 i 70 eura.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *