Prvi relevantni turnir u LoL-u odigrao se sredinom 2011. godine i tada je na raspolaganju bilo 77 championa. Princip banova je bio jednostavan, svaka je ekipa naizmjence banala jednog championa tj. sistem je bio 3 bana po ekipi. Oni postoje iz razloga što je igra ponekad nebalansirana, odnosno što im se tu i tamo zalomi da je jedan ili više championa toliko overpowered da narušavaju kompetitivni integritet natjecanja. Nešto kao kad u PES-u netko uzme Newcastle, a netko Barcelonu. Drugi razlog je zato što je igrač iz suprotne ekipe bio apsolutni bog na određenom championu, nešto kao Froggen i Anivia. Broj champova popeo se na 134, a broj banova diže se na deset!


Novi sistem bananja napravljen je u dogovoru s pro igračima

Na profesionalnom nivou pick/ban faza drastično je dobila na važnosti unazad zadnje dvije godine. Ekipe doslovno imaju analitičare koji su posvećeni isključivo tom dijelu igre. Cilj je oduvijek bio odabrati najjače ili najudobnije pickove za svoju ekipu, a u isto vrijeme osakatiti pickove za suparničku. Šest banova je u ovom blago nebalansiranom stanju igre postalo pomalo klaustrofobično, jer su banovi gotovo uvijek otpadali na champione koji su trenutačno prejaki i trebaju nerfove. Ako se sjetimo World Championshipa 2015., ekipa koja nije imala first pick je morala dva bana u startu potrošiti na Mordekaisera i Nidalee. U suprotnom, protivnik će ih first pickati i pobijediti u 90% slučajeva.

Povećavanje banova na deset zvuči kao najbolja odluka u 2017. godini iz više razloga. Prvo, ekipe će ponovno moći koristiti pick&ban fazu kao strateški alat,  drugo, raznolikost odabranih championa bi trebala drastično porasti, i treće, deset banova će prodrmati META-u. Skraćenica META inače znači Most Efficient Tactic Available, a za gledatelje i nije baš najzabavnija stvari gledati ”ustaljenu” META-u. Tijekom 2015. i 2016. godine, valjda smo bezbroj puta vidjeli Rek’Sai protiv Gragasa u džungli ili Sivir protiv Luciana u Botlane-u. Riot je ovaj novi sistem banova napravio u dogovoru s pro igračima i kao i uvijek, spremni su na feedback čitave zajednice.

Kako sistem funkcionira?

Prvi dio ostaje isti. Svaka ekipa će banati po jednog championa i tako tri puta. Nakon toga kreću prvi pickovi. Nakon što svaka ekipa odabere po tri championa, kreće se u drugi dio faze bananja. U drugoj ban fazi svaka ekipa naizmjence bana po dva championa i tek onda se dovršava pick faza, odnosno biraju preostala dva championa. Ogromna prednost je u tome što će pametne ekipe usred pick faze otprilike vidjeti kakav comp sastavlja suprotna ekipa, te će usred pick faze moći dodatno banati one champione koje bi se savršeno uklopili u protivnički tim.

sistem deset banova lol pick ban

Ovaj sistem je planiran za Spring Split 2017. (za koji još ne postoji službeni datum, ali bi trebao početi krajem ovog mjeseca) i za sada će ostati samo u pro playu. Za ranked je također planiran sistem od deset banova (jedan ban po igraču), no vrlo vjerojatno neće biti u ovom obliku. Riot je potpuno ispravno izrazio zabrinutost činjenicom da previše vremena prođe između trenutka kad igrač stisne Play do trenutka kad zapravo uđe u igru. Tako da bi uz novi pick&ban u pro playu, uskoro mogli vidjeti brži pick&ban u rankedu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *