Dobro znate da se nikako ne smijete pomaknuti. Čučite tamo u nekom žbunju dok promatrate maskiranog ubojicu kako se kreće u neposrednoj blizini. Srce vam ubrzano kuca, ne samo ingame već i ono vašeu stvarnom životu. Na trenutak izgleda da ste na sigurnom no odjednom se ubojica okrene i ugleda vas! Mahnito krenete trčati kroz šumu, ugledate obližnju kuću, želite se domoći prozora i taman kada ste pomislili da ste mu opet pobjegli uhvati vas za rame. Upravo ulazite u svijet boli i patnje. Dead by Daylight posjeduje središnji koncept toliko dobro odrađen da se pitate zašto to još nitko ranije nije učinio. Inspirirano krvoločnih hororcima koje smo gledali sedamtesetih i osamdesetih prošlog stoljeća, riječ je o 4vs1 multiplayer naslovu u kojoj jedan od petorice igra kao ubojica dok četvorica uzimaju ulogu preživjelih, ili barem onih koji žele ostati živi. Kada smo ju prvi puta zaigrali kao da smo ugledali neobičan spoj igara kao što su Evolve i Left 4 Dead, te filmova poput Jeepers Creepers i The Texas Chainsaw Massacre.


Sličan no kvalitetniji pristup već poznatoj formuli

Akcija se odvija na nekoliko različitih mapa. Imate farmu, šumu za sječu te auto otpad ispunjene kućama, žbunjem, kamenjem itd. Sve mape odvijaju se noću te su popraćene maglom kako bi se dobio osjećaj pravog horor filma. Svaka mapa ograđena je ogradom sa dva izlaza, a kako bi ih preživjeli otvorili potrebna je interakcija sa raznim generatorima naokolo razbacanih. Ukoliko poptom poprave određeni broj navedenih generatora uspješno će otvoriti izlaze kroz koje je moguće pobjeći. U ovom trenutku već vam je vjerojatno jasno koji je opis posla nametnut ubojici. Dalje se situacija malo komplicira. Preživjeli mogu hodati, trčati i čučnuti, mogu se penjati kroz prozore ili sakrivati u ormare. Ubojica se s druge strane kreće brže te posjeduje oružje s kojim iz dva udarca može onesposobiti žrtvu, ali kroz prozore se kreću znatno sporije i moraju razbiti prepreke koje preživjeli pred njih bacaju ukoliko žele proći. Svaki od ubojica ima svoju posebnu moć koju može iskoristiti od nevidljivosti do raznih klopki. Također, postoji jasna razlika i kako ove dvije strane vide svijet oko sebe. Preživjeli su dobili perspektivu iz trećeg lica što igraču omogućava veće vidno polje. tu je i zvučni efekt ubrzanog kucanja srca kada je ubojica u blizini što također upućuje igraču da je dobro krenuti u bijeg. Igrač u ulozi ubojica svijet promatra iz prvog lica sa nešto manjim vidnim poljem, no može vidjeti zvukove koje odašilje interakcija sa generatorima, trčanje ili aktivacija klopke koju su neki od njih u mogućnosti postaviti. Ukoliko uspijete dva puta udariti jednog od preživjelih, za što je potrebno dosta vještine s obzirom da uvijek postoji zadrška između udaraca dovoljna da žrtva uspije pobjeći, imate dvije opcije. Prva je da žrtvu ostavite da iskrvari na podu, dok možete istu i nabiti na obližnju kuku te ju na taj način iskoristiti kao mamac za druge igrače. Ukoliko prođe dovoljno vremena te nitko od ostalih igrača ne dođe skinuti žrtvu sa kuke doći će do animacije u kojoj će dušu nabijene žrtve “uzeti” nekakvo formirano biće u svijet konačnog mira i spokoja. Kao što možete primjetiti, Dead by Daylight iznimno je krvoločna igra i iako je već viđena formula po kojoj je igra izrađena to je ovaj puta odrađeno sa velikom dubinom, pomno osmišljenim mehanikama koje su pružene igračima te obogaćeno nebrojivom količinom strateških pristupa koje garantiraju sate i sate neumornog igranja.


Raznolikost klasa za svaku pohvalu

Ubojice dolaze u tri različita primjerka. The Trapper (poput Jasona iz Friday 13th) koristi medvjeđe klopke koje može postavljati po mapi te njima loviti žrtve. Uz to na raspolaganju mu je mačeta kao primarno oružje. The Hillbilly (praktički Leatherface) vitla batom dok mu je sekundarno oružje motorna pila koja omogućava i charge ability, odnosno nakratko zalijetanje na žrtvu velikom brzinom. Prilikom korištenja ipak postoji nemogućnost skretanja stoga morate dobro izračunati svoj napad. Posljedni u nizu jest Wraith s kojim je moguće ulaziti i izlaziti iz nevidljivosti. Za to je potrebno određeno vrijeme te također treba kalkulirati pravovremenu upotrebu. Primarno oružje mu je lubanja nataknuta na mačetu s kojom udara svoje žrtve. Uz sve to, svakog od ubojica možete opremiti dodatnim talentima, jednokratnim predmetima i takozvanim amajlijama koje će poboljšati neke od navedenih skillova u narednoj partiji. Slično je i sa preživjelima. Iako nemate nikakva oružja vaše vještine i pokretljivost nisu vaša jedina obrana. Moguće je opremati iteme poput medkitova za lakše liječenje ili ručne svjetiljke za zaljepljivanje ubojice. Izvan individualnih mečeva, postoji i interesantan razvojni sustav kroz koji vaš profil odigranih partija kao ubojica ili preživjeli također napreduje iz nižih u više levele. Sustav je nazvan Bloodweb a pruža razvoj novih moći i perkova koje možete koristiti.


Kilav sustav pronalađenja mečeva te upitna dugoročna igrivost

Dvije stvari narušavaju cjelokupnu sliku koju ostavlja Day by Daylight. Prva je upitna dugoročna igrivost. Iako ne možemo reći ništa protiv količine sadržaja koju su do sada developeri ubacili u igru ipak se ovdje radi o ponovnom i ponovnom igranju jednog te istog. Ako je moguće da igre poput MOBA naslova nekim igračima dosade, da li to znači da će i ova igra kad tad iscrpiti svoje mogućnosti? Velika zamjerka je i kilavo riješen sustav pronalaženja mečeva. Naime očito je da bi svi htjeli biti ubojice. Naime ukoliko igrate kao ubojica vi ste ujedno i host meča, tj. preživjeli se spajaju na vas. Činjenica da kao ubojica čekate da dođe ćetiri igrača dosta duže za razliku od instantnog spajanja na meč ukoliko ste jedan od preživjelih pokazuje koliki je disbalans trenutno prisutan. Samim time ukoliko se spajate na ubojicu a osoba koja je u njenoj ulozi ima lošiji internet osjetiti ćete sve teškoće lagganja prilikom igre. Kao preživjeli često ste i izbacivani iz ulaska u lobby prije samog početka pa je ponekad potrebno kliknuti nekoliko puta da biste našli odgovarajuću sobu.Mnogi su se žalili i na nemogućnost da se u kompetetivan ranked sustav igranja uključite sa vlastitim timom, no mi smatramo da bi tako trebalo i ostati te da to nije nimalo problem u ovoj video igri. Zamislite koliko bi bilo teško ubojici nositi se sa četvoricom u timu koji vise na audio chatu te izmjenjuju podatke o svakom njegovom pokretu. Za to uvijek postoji “Kill your friends” mod u kojemu možete raditi custom mečeve sa prijateljima.


Dead by Daylight naslov je čijem se razvoju veselimo

Možda bude kratkog vijeka popraćeno sa matchmaking problemima, no Dead by Daylight je pametno i originalno osmišljena igra koja donosi mnoge sate inicijalnog igranja. Stavlja vas u centar horor filmova i vraća u djetinjstvo. Strah je glavni element prožet kroz zvaki meč te vas upravo on ometa da pametno i lukavo odigrate slijedeći potez prema pobjedi. Što se tiče nedostataka nadamo se da će se igra nastaviti razvijati i dobivati svježu količinu sadržaja u budućnosti jer za sada se uz nju ludo zabavljamo!

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *