Unatoč tome da su Multiplayer Online Battle Arena igre izuzetno popularne, većinom su popraćene toksičnom i neprijateljski nastrojenom zajednicom, a za ostvarenje kompetetivnosti često je kod mnogih potrebno prije samog igranja iscrpno proučiti brojne taktike, mehanike heroja i slično. Zbog ovakve situacije u koju nove igrače ubacuju MOBA igre poput Dota 2 ili League Of Legends  jedan od glavnih razloga zbog kojeg iste daju do znanja da za nove igrače baš i nema mjesta! Ovo se konačno promjenilo prije godinu dana kada je izašala službena MOBA tvrtke Blizzard Entertainment pod nazivom Heroes Of The Storm. Koristeći se all-star postavom heroja iz svih svojih mega popularnih igara, Blizzard već godinu dana pokazuje da kao što to čini u strategijama, masivnim multiplayer, hack & slash, ili odnedavno i first person shooter naslovima, i ovdje primjenjuje uspješnu formulu: spoj jednostavnosti, kvalitetne izvedbe i čiste zabave!


Heroes of the Storm u fokus stavlja timsku igru

Kung-fu pande, svemirski marinci, čudovišta sa sjekirama i patuljci sa čekićima više nisu samo vizualne kopije već poznatih protagonista ostalih igara već su sada to upravo oni sami. Heroes Of The Storm okuplja veliki broj likova iz Starcraft, Warcraft, Diablo te Overwatch univerzuma, te taj broj raste svakih tri do četiri tjedna, kada se ubacuje novi heroj. Neprijateljsko okruženje koje inače prati MOBA naslove ovdje gotovo ne postoji s obzirom da je koncept igranja u koji vas uvodi drugačijeg fokusa nego u drugim MOBA igrama. Team play u svom svojem smislu ovdje je primaran cilj za uspjeh! Iskustvene bodove dijeli cijeli tim, a ne pojedinci sami za sebe te je uklanjanjem kupovnih itema tokom mečeva izbačena bilo koja mogućnost da se četiri igrača oslone na jednog te uz njegovu pomoć ostvare pobjedu. Uz nedostatak ovog elementa prisutnog u svim ostalim igrama žanra svaki “kill” postaje uspjeh za cijeli tim, a samim time gubi se i vrlo poznata potreba optužiti kolegu da vam je taj kill ukrao. Unutar tima “nervozne” pojedince moguće je blokirati ili ugasiti chat komunikaciju u potpunosti te se osloniti na pingove po mapi. Ovakve mjere pomažu izgradnji zdrave zajednice te upravo zbog toga što su igrači istih postali i svjesni negativnih komentara, uvreda i nervoze gotovo da ni nema.


Ne postoji “last hit”, “deny” i “gold”

Prilikom prvog pokretanja uvidjeti ćete da se Heroes Of The Storm od ostalih MOBA igara razlikuje u nekim od najosnovnijih karakteristika poput “last hita”, odnosno  posljednjeg udarca po protivničkom, te “denya”, odnosno istog udarca po svom unitu. Ove taktike upotrebljavaju se u drugim igrama žanra u svrhu akumuliranja ingame valute, odnosno “golda” te sprječavanja da isto učini vaš protivnik. Igra je u potpunosti uklonila sve od navedenog jer se uopće ne oslanja na kupovne iteme za vrijeme meča već na pravovremeno korištenje talenata dostupnih heroju kojeg odabirete prije početka. I dalje ste u mogućnosti gurati “lane”, rušiti protivničke te braniti vlastite tornjeve no u mnogo opuštenijoj mjeri obraćajući veću pozornost u kojem trenutku svoju poziciju možete napustiti kako biste pomogli kolegama u nevolji. Talenti svakako ne pružaju jednaku kreativnu dubinu kao što bi to pružali itemi, no upravo u tome i jest poanta. Ograničeni ste jednostavnošću igre koja vas zauzvrat nagrađuje tako što ne možete uvelike oštetiti tim ukoliko ne znate što i u kojem trenutku kupiti za daljnji razvoj igre. Određene kombinacije talenata su jače od drugih no u svakom slučaju postajete jači iz levela u level s obzirom da su svi talenti posebno izrađeni samo za heroja kojeg ste odabrali igrati.


U HOTS-u vaše glavno oružje postaje dobra kombinacija talenata 

Svako heroj posjeduje tri aktivna abilitya, jedan pasivni te odabir između dva takozvana “heroic” abilitya, poteza među igračima popularno zvanim “ulitimate”. Heroic ability otključava se u trenutku kada vaš heroj dosegne level 10 dok su svi ostali upotrebljivi od početka partije te se prilikom levelanja mogu unaprijeđivati. Nakon levela 10 match postaje mnogo ozbiljniji. Ukoliko ste trudom i harmonijom kao tim do destog levela stigli prije suparnika, napravili ste veliki posao. No, tu nije sve gotovo jer upravo će međusobna kombinacija odabranih abilitya odlučiti jeste li učinili kao tim dobar odabir ili će bolji posao odraditi protivnici. Kao i u ostalim MOBA naslovima i ovdje su heroji grupirani po svojoj ulozi, a ovdje su Assassin, Support te Tank klase. Nadalje, u ovakvom konceptu, Support na primjer najčešće nudi ofenzivne ili defenzivne dok Assassin nagle ili održive damage output.


Inovativni sustav napredovanja i mogućnost odabira različitih mapa učinili svoje

Nakon što partija završi igra vas vraća u početni izbornik gdje se susrećete sa nešto drugačijim sustavom napredovanja. Posjedujete ukupno iskustvo koje podiže svakim odigranim gameom vaš ukupni rating no isto tako podiže se i level heroja s kojim igrate. Tako da ukoliko na prijmer sa Diablom odigrate više gameova nego sa recimo Muradinom, isti će vam heroj imati i veći level. Što najdražeg heroja više igrate to za njega možete otključati više mogućih ingame talenata kako i kozmetičkih skinova. Ono što Heroes Of The Storm vjerojatno najviše razlikuje od ostalih MOBA igara jest činjenica da je moguće igrati na više od jedne mape koje pred vas ujedno postavljaju u niz različitih zadataka. Dakle, nije riječ o čisto kozmetičkim preinakama mapa već o tematskim, razmjernim i strateškim razlikama. Ukoliko pratite zadatke koji vam se nameću, olakšat ćete svom timu napredovanje prema protivničkoj bazi. Ovo je srž same igre, te joj upravo to daje potrebnu s obzirom na nedostatak elemenata koji su izbačeni u odnosu na ostale MOBA igre. Mape u Heroes Of The Storm ne sadrže popularnu džunglu u smislu u kojem je imaju Dota i League Of Legends, gdje kampove čistite kako biste brže unaprijedili heroaja za kojeg ste se opredijelili te pregazili protivnika u kasnijoj fazi igre. Kampovi postoje, no nakon što njihove nastanitelje porazite, isti vam se pridružuju, te zajedno sa vašim “lane minions” dalje guraju protivnike prema njihovojoj bazi. Njihova pomoć od posebne je važnosti uzmemo li u obzir da se ovdje uz tornjeve koje morate rušiti nalaze i zidovi koji vam onemogućuju izravni prolaz uz sam toranj. Učenje različitih taktika, kompozicija heroja, vremenskog tempiranja kada i gdje na mapi biti kako biste uspješno nadmudrili protivnika ono je što ovu igru čini interesantnom i izazovnom.


Heroes Of The Storm posjeduje vrijednosti koje ju čine boljom od konkurencije

Prošlo je godinu dana od kada je HOTS izašla iz svoje beta faze, te je dostupna svima kao free to play igra, a ja je se i dalje nisam zasitio. Volim činjenicu što se konačno osjećam kao da sam dio tima, nikad više niti manje vrijednim. Dobar je osjećaj zadati ubojiti udarac suparniku u bijegu podjednako kao i spasiti saveznika dobro tempiranom healing magijom. Za razliku od pretjeranog isticanja pojedinaca, igra pruža zadovoljavajući element timske igre te samim time i nepredvidljivosti u pogledu koliko je koji tim uvježban. S druge strane, čak i najpodmazanijim timovima može se omaknuti pogreška, te je u bilo kojem trenutku moguć preokret. Također, nikada nemam osjećaj da sam ijednu partiju odigrao na isti način. Zbog velike količine heroja koji ne mogu primjenjivati gameplay temeljen na item buildovima već se oslanjaju na posebno i samo za njih skrojenoj grupi talenata te raznolikosti mapa i zadataka koje morate ispunjavati kako biste pobjedili, igra pruža nevjerojatno velik opseg mogućnosti kako ćete u konačnici doživiti svaki game. MOBA igre izgubile su svoj smisao odnosno naglasak na kompetetivni team play koji je nažalost zbog sustava na kojem iste funkcioniraju vrlo nepristupačan te funkcionira samo kod onih timova koji godinama igraju zajedno. Upravo zbog toga smatram da je Heroes Of The Storm najbolja igra žanra, igra koja pruži zabavu i opuštanje za razliku od mržnje i nervoze!

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *