U suradnji s portalom CSAdria i teamom Giant5 donosimo vam naš sljedeći članak, gdje smo ovog puta izvukli Maria “Mariooh” Grdovića da nam u kratko obrazloži što je Buy/Freeze time, na koji način ga što efikasnije iskoristiti i koja je najbolja gaming praksa. U nastavku se budemo fokusirali na teoriju, koja je uvijek bitna, ali na kraju dana je najbolje da dečke pratite u živo tokom njihovih ESL i Faceit mečeva. Detalje vezane uz raspored igranja možete pronaći na njihovom facebook stranici GIANT5CS gdje momci redovito objavljuju raspored igranja.

Buy Freeze time Giant5 CS counter strike gamer


Mario, možeš li novijim igračima u kratko pojasniti što je Buy/Freeze time?

Buy/Freeze time je vrijeme prije početka runde, od kraja runde pa sve do početka nove runde, ona traje od 12 do 15 sekundi, ovisno o konfiguraciji servera, a vama kao igraču je najbitnije da iskoristite to vrijeme na što bolji i efikasniji način. S ostalim kolegama i novijim igračima ovaj dio najčešće prolazimo uz sljedeća tri koraka:

Prva stvar, odluka između buy/eco/force

Prva stvar koja bi se trebala odrediti je to što kupujemo; imamo li dovoljno za buy, hoćemo li odratiti nekakav force-buy ili idemo na eco tako da imamo za sljedeću rundu. To najčešće calla in-game lider ekipe. Drugi dio je praćenje ekonomije protivnika – znajući njihovu ekonomiju možete lakše odrediti što ćete vi kao ekipa napraviti. Praćenje ekonomije je nešto što dolazi s iskustvom. Pogrešan call protivničke ekonomije ili pogrešna kupnja može imati veliki utjecaj na konačni rezultat. Pošto je balansiranje svoje ekonomije i kreiranje planova oko suparničke dosta kompleksan dio Counter-Strikea, ovaj dio ćemo obraditi detaljnije u kasnijem članku, no bitno je uvijek imati na umu da određeno novčano stanje većinom rezultira sličnim akcijama ekipe.

Druga stvar, traženje dropa i organizacija oko njega

Dio vezan za buy, jest traženje dropa. Često se tu događa da ekipe izgube najviše vremena i dolazi do nesporazuma. Kod domaćih igrača i na domačim miksevima se mogu čuti neke varijante sljedećih callova: „Treba mi puška…”, “Jel ima tko za drop…”, “Dropaj mi netko“. Pravilo koje smo uveli kod nas je da se za callanje dropa kaže tko vam treba baciti pušku (npr. „Caliph drop“), dok se igrač koji traži pušku čučne in-game. Na taj način se jasno zna tko treba dropati i vidi se koji igrač koji treba pušku. Na ovaj način se izbjegne se bacanje puške viška ili da ju nitko ne baci, što može uzrokovati mnoštvo problema.

csgo gif, giant5, drop csgo, counter-strke dropanje gif, što je drop

Treća stvar, taktika od strane in-game lidera

Nakon svega toga, in-game lider onda zove taktiku (za T stranu) ili formaciju (za CT stranu). Najčešće kad imamo AWP na CT strani, on je taj koji dirigira našu formaciju. On je taj koji najčešće odlučuje gdje želi držati ili ići agresivno. Naravno tu i ostali igrači sudjeluju s informacijama koji bi mogli pomoći lideru da zove nekakvu taktiku ili AWP-a da napravi pick. O ulogama u igri smo prethodno pisali u jednom od uvodnih CS:GO članaka, pa malo više o njima možete saznati ovdje.

Pravilno korištenje freeze timea je samo jedan od detalja CS-a

Pravilno korištenje freeze/buy vremena je nešto što se početničkim ekipama možda neće činiti kao izrazito bitna stvar. No usavršavanje ovakvih detalja vašoj ekipi može značiti razliku ključne runde koja bi vam 16:14 poraz pretvorila u pobjedu ili dala rani momentum koja bi skinula pritisak s vaših leđa. Zato je bitno imati jasnu komunikaciju i odrediti tko je zadužen za callanje u ekipi, da se taj kratak period iskoristi do maksimuma i da svi igrači znaju što trebaju raditi u rundi.

I mi kao ekipa svakodnevno pokušavamo raditi na ispravljanju svih malih grešaka, jer nekoliko malih grešaka i jest ono što vas najćešće košta meč. Trenutno smo fokusirani na ESL Major ligu, gdje ćemo pokušati izboriti playoff protiv solidnih europskih ekipa, a mečeve možete gledati na CSHR_TV Twitch kanalu u prijenosu ekipe s CSadria portala.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *