Koliko god možda smiješno zvučalo, gaming ozljede postaju sve ozbiljniji problem. Dugi sati vježbanja s timom koje prati još individualnog igranja ili streamanja počeli su ostavljati danak na nekim od najboljih igrača u više igara, stoga je vrijeme da ozbiljnije bacimo oko na ovaj problem.


Ozljede utječu na profesionalne igrače i timove

Nakon završetka MLG Columbusa, svim Counter-Strike fanovima bilo je jasno da su ozljede dva ponajbolja igrača – Guardiana i Olofmeistera, uvelike utjecala na rezultate turnira. Olofmeisterov Fnatic je bio favorit za natjecanje, no zaustavljeni su u četvrtfinalu. Guardian je unatoč tome što je barem dio turnira igrao na četiri puta većem sensitivityu nego inače uspio sa svojim Na’Viem doći do finala, no njegova individualna je igra uvelike patila. Oba igrača su se mučila s bolovima u području podlaktice i zapešća, makar je Guardianova ozljeda rezultat nezgode pri igranju nogometa, dok je Olofmeisterova čisto posljedica mnogo sati za računalom.

Igrači i fanovi Cloud9 League Of Legends ekipe sigurno su upoznati s privremenim umirovljenjem Haia, koji je sredinom 2015. najavio potpuno povlačenje iz kompetitivnog LoL-a zbog bolova u zapešću – samo da bi se vratio par mjeseci kasnije.

hai c9, rsi, ozljede, ozljede zgloba, gaming ozljede, bol prilikom igranja, counter strike ozljeda, lol ozljeda, dota ozljeda, bol pri igranju
Cloud9 Hai bio je primoran privremeno prestati s natjecanjem zbog RSI problema

Što je RSI i kako ga spriječiti?

Generalno, većina gaming ozljeda spadaju pod RSI, tj. Repetitive Strain Injury. Sama definicija RSI-a je dosta široka, a podrazumjeva sve ozljede koje su posljedica čestog ponavljanja akcija, što je u gamingu čest slučaj. Igrači satima sjede u istim pozama, ne razgibavaju se te dosta opterećuju područje podlaktice i zapešća. Kao rezultat toga, javlja se bol u živcima koji se protežu kroz ruku, koja ovisno o težini ozljede traje satima nakon opterećivanja ili uopće ne prestaje.

RSI, kao i većinu zdravstvenih poteškoća je puno lakše spriječiti nego liječiti, a problemi se mogu javiti i igračima koji ne igraju po 5 ili više sati dnevno. Spriječavanje RSI-a svodi se na razgibavanja predjela podlatkice i zapešća s nizom kratkih i laganih vježbi. Preporučljivo bi bilo raditi ove vježbe nekoliko između svakog meča, no čak i jednom unutar cijele večeri igranja može učiniti znatnu razliku.

Za dodatne informacije pročitajte članak Dr. Levia Harrisona na temu “Mouse Sensitivity, Gaming & RSI”.


Iskustva domaćih igrača – GIANT5 Mariooh

Nisu Guardian, Olofmeister i Hai jedini koji su imali problema s bolovima pri igranju. Igrač hrvatskog CS:GO tima GIANT5 Mariooh nedavno je imao slične probleme, te je nakon liječničkih konzultacija bio primoran uzeti jednotjednu pauzu od igranja. U kratkom komentaru, ovo je podijelio s nama:

“Igrači – pazite na svoje ruke, gdje i kako ih držite. U vremenu prije pauze bolovi su znali biti takvi da sam razmišljao o popunom prestanku igre, no na sreću, uz tjedan dana pauze te redovito vježbanje stvari su se popravile. Sad, kada god imam priliku: između dva meča, dok čekam sljedeću rundu i u trajanju buy/freeze vremena radim vježbe kako bih spriječio povratak na staro stanje, a isto preporučam i ostalim igračima.” 

Nadamo se da će domaći i strani igrači poslušati Marioohov savjet, a da esport neće postati poput nogometa, košarke i ostalih sportova gdje su ozljede svakodnevica. Pogotovo u igri poput Counter-Strikea, gdje zamjene i “šesti igrači” nisu standard, jedna ozljeda u potpunosti može poremetiti koncept ekipe. Kao i kod slučaja ilegalnih i stimulativnih sredstava, u rastu esporta još smo jednom naišli na zanimljivu problematiku s kojom se pravi sport već odavno naučio nositi. Na nama je da nađemo rješenje.

Objavio Zvonimir "Professeur" Burazin

Admin i Newswritter na www.counterstrike-hr.com, caster i podcaster na www.twitch.tv/cshr_tv.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *