Escape from Tarkov: oprezno smo optimistični

Predstavlja li kompleksnost i realnost neke igre njenu prednost ili nedostatak?
by Goran on 30/01/2016
GamerBot

Ljubitelji survivala dolaze na svoje u 2016. jer pred nama je nekoliko potencijalno odličnih naslova, a ekipa iz Battlestate Games studija razvija igru koja bi mogla biti najbolji predstavnik ovoga žanra. Malo je konkretnih informacija, ali prema do sad viđenom, Escape from Tarkov izgleda fenomenalno. Igra je zamišljena kao survival pucačina koja kombinira elemente FPS-a i RPG-a i MMO-a, s naglaskom na realizam i priču. Što bi moglo poći po zlu? Zapravo, puno toga. Za početak bacite oko na Announcement Trailer:

Escape from Tarkov ne predstavlja još jedan klon komercijalnih pucačina, upravo suprotno

Za divno čudo, u ovoj igri vam glavni neprijatelji neće biti zombiji niti dinosauri, već obični ljudi. Zapravo, neće biti ničega nadnaravnoga jer je radnja smještena u svijet modeliran prema stvarnome i to nam zapravo odgovara. Tko želi još jedan DayZ klon? Mi ne. Pozadinska priča iza Escape from Tarkov dobar je “temelj” za kvalitetnu, duboku priču na kakvu razvojni tim cilja. Riječ je o fiktivnom gradu koji se nalazi u izmišljenoj regiji Norvinsk, posebnoj ekonomskoj zoni na granici između Europe i Rusije.

Tarkov je jedan od najvećih gradova regije koji je kao takav privlačio brojne međunarodne korporacije sumnjivih namjera. Jedna od takvih korporacija postala je izvor političkog skandala, a on je nakon šest mjeseci eskalirao u oružani sukob između UN-a, policije i dvije privatne vojne kompanije. Granice Norvinska su zatvorene i ovdje u cijelu priču dolazite i vi. Igrači će, prema riječima developera, iskusiti život u koži jednog od plaćenika koji je preživio inicijalnu fazu konflikta. Kako piše na službenoj stranici, na početku morate odabrati između USEC ili BEAR fakcije, nakon čega možete krenuti planirati bijeg iz grada. To i neće biti tako lako, s obzirom da granicu čuvaju UN-ove postrojbe i Ruska vojska, a s vanjskim svijetom su odsječene sve veze.

Nadamo se da igra neće biti previše realistična

Developeri tvrde da će Escape from Tarkov biti vrlo realističan, počevši od mehanike oružja, njegove modularnosti i nadogradnje, preko skillova, sustava napredovanja i održavanja pa sve do samoga lika. Primjerice, u stvarnom vremenu će biti vidljivo “habanje” puški kao i oštećenja od pretjeranog korištenja, u smislu da će vam se oružje moći zaglaviti, pregrijati, potrgati i slično. Nadalje, što se tiče lika i njegovih fizičkih karakteristika, valja voditi računa o dehidraciji, energiji, krvnom pritisku, gubitku krvi uslijed ranjavanja, frakturama, potresima mozga, toksifikaciji, premorenosti, drhtanju (tremor) i slično. Da, sve ovo zvuči cool, ali istovremeno nam daje puno razloga za zabrinutost, jer što više ciljate na realnost, tim je teže ostvariti balans.

I sami znate koliko je važno da igra bude balansirana, a problem kod balansiranosti i stvarnosti je što u stvarnosti nema balansa. Sve ono što developeri rade u igrama kako bi balansirali različite klase i oružje – sve to ne postoji u stvarnosti. Ne, nije fer kad vi imate poluautomatsku pušku kalibra 7.62, a sa suprotne strane stoji netko s AK-47 koji koristi isti taj kalibar, ali ispaljuje metke pri brzini od 600 komada u minuti, ali – to je surova stvarnost. I upravo to je problem kod “ultra-realističnih” igara. Ako biste htjeli napraviti jednu takvu igru, ona zasigurno neće biti balansirana.

Realnost se itekako može uklopiti u jednu video igru, ali umjereno i uz kompromise. Uzmimo za primjer pucačine. Level dizajn je vjerojatno jedna od ključnih stvari u ovome žanru, makar ćete najprije pomisliti da je važnije oružje. No mape moraju biti jako dobro osmišljene, inače postaje nemoguće igrati. Sjetite se bilo koje poznatije pucačine. Mape jednostavno imaju svoj “tijek” za koji s vremenom dobijete osjećaj. Postoje mjesta za spawn, mjesta na kojima možete očekivati neprijatelja, pomno isplanirane rute i puteve po kojima se krećete svaku rundu, ali i mjesta na koja ne možete doći pa samim time podsvjesno eliminirate mogućnost da bi se tamo mogao naći neprijatelj.

U stvarnome svijetu je malo drugačije. Nema linearnosti. Svaki prozor, svaka rupa, svaki veći kamen, svaki kut ili rub zgrade može biti mjesto na kojem potencijalno možete pronaći neprijatelja. Takav level dizajn u igri očito ne bi funkcionirao i iz iskustva znamo da loše mape mogu uništiti inače dobru igru.

NPC trgovci, raidovi i kupovanje “osiguranja” samo su neki modeli naplate

Dolazimo do najosjetljivijeg dijela bilo koje online igre, a to je monetizacija i model naplate. Escape from Tarkov nije free to play, što znači da ćete morati izdvojiti jednokratni iznos ako mislite igrati. I to je sasvim u redu, jer F2P model rijetko kome uspije poći za rukom a da se ne pretvori u pay-to-win. Battlestate Games jasno navodi da u igri neće biti mikro transakcija, ali će biti NPC trgovaca od kojih ćete kupovati iteme, a svaki će imati jedinstven inventorij u kojem će se nalaziti predmeti i oružja kakva nećete pronaći kod drugih trgovaca. Ovi trgovci će vam također moći prodati i insurance, odnosno neku vrstu osiguranja za koju još nismo sigurni kako bude izvedena u praksi. Naime, ako u igri umrete, gubite apsolutno sve, iako postoje manji sefovi u koje možete spremiti nešto predmeta. S druge strane, insurance bi trebao jamčiti povrat pravoga novca u vrijednosti izgubljene opreme.

Escape from Tarkov: valja ostati oprezno optimističan

Još jedan razlog za zabrinutost daje nam i skill sustav. Naime, naučene skillove ćete s vremenom zaboraviti ako ih ne koristite. Relativno originalan koncept koji će vas natjerati da lika razvijate u određenom smjeru, ali opet se moramo vratiti na balans. Što ako u određene skilove nema smisla investirati vrijeme jer su beskorisni, a drugi mogu itekako prevagnuti u vašu korist? Primjerice, skill za brži reload oružja može vam dati prednost u borbi, stoga je logično da ćete ga nadograđivati. Ako ga svi nadograđuju, gdje je raznolikost? Gdje su klase s jasnim prednostima i nedostacima, ali opet u ravnoteži s ostalim klasama? Ostaje nam vidjeti.

Escape from Tarkov će biti nevjerojatno kompleksan naslov ako developeri ostvare sve što su naumili. Kao i stroj koji ima puno “pokretnih dijelova”, kompleksnost samo znači da se više toga može pokvariti, stoga je kompleksnost obično mana, a ne prednost. Unatoč tome što nam se kratki službeni video pregledi užasno sviđaju, većina toga je skriptirana. Držimo fige da ovaj naslov bude onakav kakvim ga developeri zamišljaju, a dok ne vidimo konkretan real time gameplay, ostajemo oprezno optimistični.

Koja je tvoja reakcija?
Može!
47%
Zakon
20%
Molim!?
7%
Meh...
7%
Tužno
20%
RAGE QUIT!!1
0%
Powered by Webtek Digital