ELEAGUE je Counter-Strike: Global Offensive natjecanje TBS-a, američke kabelske televizije koja je najpoznatija po svojim prijenosima američke košarkaške lige NBA. Prva objava vezana uz ligu odmah je privukla pozornost igrača, fanova i medija: $1.2 milijuna dolara po sezoni te prijenosi najboljeg meča petkom poslije NBA utakmice činili su se kao ogroman korak naprijed za CS:GO i eSport općenito.


Televizija donosi nove gledatelje i sponzore

Prebacivanje Counter-Strikea s Twitcha (i drugih streaming platformi) na TV donosi mnoštvo pozitivnih stvari. Afirmiranje eSporta kao nečeg legitimnog je nešto za čim mnogi gameri žude, no mnogo bitnija od kulturnog prihvaćanja je činjenica da mainstream mediji donose sa sobom tvrtke s mnogo većim marketinškim budžetima od onih na koje smo navikli u gaming industriji. Pozitivna je i činjenica da se emitiranjem odmah nakon NBA utakmica može približiti Counter-Strike gledateljima koji do sad nisu imali priliku gledati kompetitivni gaming. Povećanje fanbasea je uvijek pozitivno, zar ne?

No postoji tu i niz manjih benefita za CS:GO i eSport. Uska poveznica TBS-a i košarke u eSport vode dovukla je i poznata lica tog sporta poput Ricka Foxa, koji je osnovao svoj tim Echo Fox, te Shaquillea O’Neala, koji je investirao u organizaciju NRG eSports. Takve velike ličnosti stvaraju most između tradicionalnih sportova i eSporta i utječu na razmišljanje svog brojnog followinga na socijalnim mrežama.

Sama veličina nagradnog fonda u vrijeme objavljivanja bila je daleko iznad normativa CS:GO natjecanja, a osim toga TBS je najavio mnogo dokumentarnog sadržaja i fokusa na rivalstva i zanimljive priče unutar lige, naglašavajući da žele predstaviti eSport upravo onakvim kakav i je, bez stvaranja lažnih konstrukcija za TV.


Televizija također godinama ne predstavlja igre u najboljem svjetlu

No ono čega je mnoge najviše strah, a pogotovo igrače s dužim stažem, je način na koji se televizija odnosila prema gamingu dugi niz godina. Svi smo svjedočili TV prilozima koji su demonizirali video igre, a Counter-Strike je svjedočio i posebno neugodnoj situaciji sa CGS-om u 2007. godini. CGS, tj. Championship Gaming Series bilo je prvi pokušaj prebacivanja kompetitivnog gaminga na male ekrane, u doba prije nego je izraz eSport postao aktualan.

CGS je osim Counter-Strikea imao i druge igre u natjecanju, al ono što je napravljeno s CS-om je bio poseban zločin. Osim što je umjesto tada popularnijeg Counter-Strike 1.6 odluka pala na ljepši, al neaktivniji Source, TV mreža odgovorna za projekt, DirecTV odlučila je promijeniti niz pravila igre: smanjen broj rundi, povećana početna ekonomija, mečevi prenošeni iz trećeg lica. Sve to su dodatno začinili forsiranim uzbuđenjem igrača, koji su sami priznali da su se neke reakcije snimale više puta dok televizijski tim ne bi dobio dobru snimku.

Uz to sve, CGS je bio zamišljen kao petogodišnji projekt, no nakon dvije i pol godine je neslavno propao, ostavivši mnoge igrače bez budućnosti u tada još manje aktivnom Sourceu.


TBS je postavio dobre temelje za uspjeh, no hoće li to biti dovoljno?

Što će zapravo ELEAGUE donijeti? Pa, zasigurno neće biti promašaj kao CGS. Već su najavili da će dio ekipe koja će raditi s ligom biti Richard Lewis i Duncan “Thorin” Shields, dvije kontroverzne osobe s dugogodišnjim iskustvom u eSportu. Odmah su u startu prihvatili format kompetitivnog Counter-Strikea, te umjesto prilagođavanja igre TV-u, odlučili prilagoditi TV igri. Uz to, nisu u potpunosti prebacili program na televiziju – svi mečevi će i dalje biti prenošeni na Twitchu, uz poneke koji će biti prenošeni i na televiziji.

Sve navedeno pokazuje da žele prihvatiti eSport bez velikih intruzija. No unatoč tome, neke prilagodbe moraju postojati kako se šire pučanstvo ne bi odbilo stvarima poput GSL grupa, double elimination bracketa i kompleksnih akcija na mapi. Jedna od stvari na kojima se to vidi je donekle nezanimljiva grupna faza lige, koja počinje sredinom ovog mjeseca. 24 ekipe podijeljene su u 6 grupa, a svaka grupa igrati će se jedan tjedan. No da bi se popunio raspored, format za koji su se odlučili je dvokružni koji slijede polufinalni i finalni mečevi. Samo jedna ekipa prolazi dalje, dok se ostale bore za prolaz kroz “Last Chance Qualifier”

Ovakav format potpuno je neprirodan CS sceni te rezultira time da prva dva dana svakog tjedna – koje se prenose samo na Twitchu, budu potpuno nebitna. Ti mečevi odlučuju samo stanje unutar grupe, no jednake šanse za proći dalje ima ekipa s osam pobjeda kao i ona s osam poraza – obje moraju pobijediti svoje protivnike u  polufinalu i finalu grupe.

Zaključno – ELEAGUE dolazi u vrijeme kada je mainstream puno spremniji za eSport nego u doba CGS-a. Ima izgrađenu bazu fanova te distribucijske platforme poput Twitcha i Hitboxa, koje prije 10 godina nisu postojale. Na natjecanju su sve najbolje svjetske ekipe. Kad tome dodamo iskustvo koje pojedini ljudi unutar tima imaju, nemoguće je da liga ispadne potpuni promašaj.

Pitanje je samo u kojoj će mjeri ELEAGUE biti uspješan i kako će to utjecati na daljnji razvoj eSporta? To ovisi isključivo o poslu kojeg odrade ljudi iza scene – svi preduvjeti za uspjeh su tu.

Objavio Zvonimir "Professeur" Burazin

Admin i Newswritter na www.counterstrike-hr.com, caster i podcaster na www.twitch.tv/cshr_tv.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *