Jeste li se ikada pitali što biste prvo napravili kada bi se našli na pustom otoku? E pa, više se ne morate pitati, već možete zaigrati ovu izuzetno zanimljivu Indie igru koja se bavi baš tom tematikom. Temeljena na Oscarom nominiranom filmu „Cast away“ (ozbiljno, u drugoj ekspanziji možete čak i naći loptu koja će pričati s vama!), igra Don’t Starve svojom prekrasnom grafikom i brdom sadržaja jednostavno zove da se s njom nasučete na pusti otok. No, kako to često biva, nije sve tako lijepo kako se čini. U ovoj igri će vas sve što hoda, leti, pliva, puže, gmiže, levitira i skače htjeti ubiti. Ne pretjerujem. A kad jednom umrete u igri, to je to, fajrunt, krenite ispočetka. Pa ako niste osoba koja voli perma-death mehaniku, nemojte ni pokušavati zaigrati ovo čudo. No ako volite perma-death, onda će ovo biti prava poslastica za vas.

Indie igra Don’t Starve i perma-death mehanika

Don’t Starve je indie survival igra od Klei Entertainment studija, specifičnog izgleda koja je, među rijetkima, uspjela uzeti MineCraft formulu i stvoriti zanimljiv svijet pun sadržaja koji svakog avanturista zove da ga istraži. Počinjete igru sa ludim znanstvenikom Wilsonom (još jedna poveznica sa Cast awayom) koji se spletom čudnih okolnosti našao u malom djeliću raja (ili pakla, ovisi o vašem pogledu na svijet), a tijekom vašeg igranja otključavate mnoge druge likove, od kojih svaki ima svoju posebnu mehaniku koja će mu olakšati ili otežati preživljavanje. Cilj je jednostavno preživjeti čim duže, dok vas svijet pokušava ubiti. Vanilla verzija sadrži dva godišnja doba, ljeto i zimu, dok prva ekspanzija uvodi još proljeće i jesen, te tako upotpunjuje godinu. Svako godišnje doba ima svoju gameplay mehaniku koja će vas natjerati da dobro promislite koji će biti vaš idući korak. Osim vremeskih uvjeta, također će vas pokušati ubiti vukovi, čudnovate visoke ptice, divovi, koze, bizoni, svinjodlaci, žabe, rakun-mačke, roboti, majmuni, morski psi, i mnoge druge živine koje inače nastanjuju taj radosni svijet.

No, iako vas igra očito mrzi sama po sebi, ona i dalje svojim vrhunskim crafting sustavom pruža mogućnost da od tog svijeta napravite svoje malo prekrasno utočište u kojem ćete izgubiti nebrojene sate prilagođavajući ga svom ukusu. Ako ste dovoljno uporni i imate dovoljno vremena, možete cijeli svijet pretvoriti u jednu veliku bazu. Također, svako čudovište se može u potpunosti ukloniti iz igre, te se tako daje sloboda igraču da mijenja svijet prema svojim željama. Ako ste svinjomrzac, možete svaku svinju na svijetu pretvoriti u šunku. Ako imate fobiju od paukova, možete i njih zgnječiti velikom nogom koja pada s neba. Ako vam veliki Donnie Darko zečevi zadaju noćne more, možete na njih nahuškati velike jastoge od kamena koji će ubiti i rođenog brata za komadić zlata. Dakako, sve će te odluke imati trajne posljedice na vaš svijet, jer više nećete moći dobiti resurse koji su bili povezani uz te živine, ali ćete i dalje moći preživjeti.

Najveći problem koji se javlja u igri na prvi pogled uopće nije vidljiv, te dolazi do izražaja tek kada počnete tražiti savršeni svijet. Naime, svaki svijet se nasumično generira kada ga prvi put pokrenete. Ne može se forsirati određeni izgled svijeta, odnosno gdje će se što nalaziti pa ako ste osoba kao ja, koja voli savršenstvo u svojim gaming svjetovima, jako ćete se pomučiti da bi to savršenstvo i dobili. Prvih pola sata je definitivno najdosadniji dio igre, pošto se svodi na skupljanje potrepština za uspostavljanje baze, što može biti vrlo frustrirajuće, jer ponekad jednostavno ne možete naći jedan komadić zlata koji je potreban za izradu takozvane „znanstvene mašine“. To mučenje se doduše može zaobići korištenjem modova koji otkrivaju mapu, no onda se gubi jedan veliki dio igre. Također, igra nažalost ima dosta bugova koji su se pojavili prije par tjedana kada je izbačena nova ekspanzija. Nerijetko se može vidjeti svinja koja hoda po vodi, ponekad se određeni mobovi uopće ne pojave, neki važni resursi se stvore na nedostupnim mjestima i slično. Osim bugova, dosta često dolazi do pada frame ratea, pogotovo na verzijama za konzole, iako imaju i više nego dovoljno snage za pokretanje ove, ne tako zahtjevne igre.

Don’t Starve cijena i presuda

Unatoč tehničkim problemima i repetitivnosti prvih pola sata igre, Don’t Starve je odlična igra namijenjena za sve uzraste koja će vam pružiti sate i sate zabave i patnje. Samo nemojte izgladnjeti. Za igru ćete morati izdvojiti 14,99$, s time da su dostupni i razni paketi, a sve detaljno možete provjeriti ovdje . Jedino što nam je  preostalo je poželjeti vam sreću u preživljavanju, no ako smo dosad u Hrvatskoj preživjeli, pusti otok je za nas mačji kašalj. Odnosno, kašalj rakun-mačke.

Autor: Luka Kurtalj