Detalji, očekivanja i strahovi oko Final Fantasy 7 Remake

by Mario on 06/04/2017
GamerBot

Rijetko se koja igra može pohvaliti hordom nostalgičara kakvu posjeduje Final Fantasy 7. Ponekad se čini da svatko tko je u početcima svoje PSX karijere zaigrao FF7 inzistira na tome da je dotičan naslov ne samo najbolji u serijalu, već najbolja igra ikad. No, mišljenja oko najavljenog remakea ipak su podijeljena. Nema sumnje da su novije igre Witchera i Skyrima grafički superiornije od svojih retro kolega, što dovodi do toga da je modernom gameru zasigurno teško zaigrati toliko vizualno zastarjeli naslov, koliko god isti bio razvikan. S druge strane, kako se razvoj na remakeu nastavlja, sve je više onih koji su zabrinuti da bi novija verzija mogla donijeti ljagu na naslov, koji oni smatraju svetime. Svi se slažu kako je grafički update dobrodošao, no ima dosta brige oko mogućnosti da Square Enix zabrlja i pokuša promijeniti uspješnu formulu.

Neovisno o tome jeste li na strani fanova ili velikgo SE-a,  ako ste fan originalne igre, vjerojatno vas zanima kako remake napreduje i koji detalji su zasada poznati. Brojni portali objavili su poprilično opsežnu listu svega što se zna o ‘novom’ Final Fantasy 7, a u nastavku vam donosimo sažetak svih tekstova, kao i detalje koji se najviše ističu.

final-fantasy-vii-remake-1140x641

Final Fantasy 7 Remake stiže u tri dijela, razlog za veselje ili brigu oko novčanika?

Ne, ne govorimo o tri ili četiri CD-a kao u dobre stare dane, kada ste dobili cjeloviti doživljaj, već o tri različita dijela koja će nam se ponuditi u različitim vremenskim razmacima. Po svemu sudeći, ovo je jedna od najvećih izmjena koju Square Enix planira implementirati – Yoshinori Kitase otkrio je Game Informeru kako Final Fantasy 7 Remake neće nužno biti podijeljen samo zbog veličine, već da će svaki od tri dijela biti zasebna igra.

Kitase je ovu ideju usporedio s Final Fantasy 13, koji je također izašao u više dijelova te je svaki predstavio priču iz različitog kuta. Znači li to da ćemo u svakom dijelu FF7 Remakea imati drugog protagonista? Odgovor na to, kao i na upit o cijeni, još nije poznat, no mnogi se već žale kako ovakav način izdavanja ukazuje na to da Square Enix neće štediti na promjenama, a možda se samo radi o “zadnjem” muženju “zadnje” sedmice.

Unatoč promjenama, priča će ostati gotovo netaknuta

Ovaj dio definitivno ulijeva povjerenje zagriženim ljubiteljima originala – Square zasada nije pokazao namjeru da mijenja originalnu priču te bi radnja u Remakeu trebala biti replika one iz 1997., gdje ćete i dalje igrati kao Cloud Strife, plaćenik koji uz pomoć terorističke skupine AVALANCHE pokušava svrgnuti zlu korporaciju Shinra u distopijskoj viziji budućnosti. U ovom je pogledu Square donio dobru odluku, no očekuje se da će japanski izdavač video igara biti pod pritiskom da uvede moderne preinake u priču kako bi Remake bio u skladu s igrama novije generacije. Što će te preinake biti i koliko ih možemo očekivati nije jasno, no možemo se samo nadati kako ih neće biti previše.

Final Fantasy 7 remake a

Borbe će, s druge strane, biti dostojne naslova Remake

Originalni FF7 imao je klasični turn-based combat koji je, što se tiče većine fanova serijala, puno bolja opcija od real-time bitki. No Square, čini se, nije toliko oduševljen tim sistemom te navodi kako će potpuno promijeniti stari način borbe u nešto novo i dinamičnije. Ako ste igrali Devil May Cry igre, za očekivati je da će nova sedmica odrađivati svoje borbene sekvence u sličnoj. Još bliža usporedba je novi Final Fantasy 15 koji također ima real-time borbu kao klasična avantura iz trećeg lica – čini se da je Square bio zadovoljan akcijom u FFXV te planira uvesti sličan stil igranja u remake klasičnog naslova.

Nismo sigurni koliko je dobro mijenjati gameplay u po mnogima najboljoj igri ikad – dok je odstupanje od turn-based borbe u FFXV bilo lakše probaviti uzevši u obzir da se radi o potpuno novom naslovu, izmjena igre koja je katapultirala Square Enix u međunarodnu priznatost vjerojatno neće sjesti svakome. FF7 Remake također usvoja XV-ov open world način igranja te se čini sigurnim pretpostaviti kako neće biti tranzicija između sekvenci. Ipak, neki misle kako postoji mogućnost da će novi FF7 zapravo dati igraču manje slobode za istraživanje od verzije iz 1997., što je još jedna od promjena do koje se nadamo da neće doći. Ukoliko niste igrali FF XV, evo primjera borbi:

Što o svemu misle strani i domaći igrači?

Remake naslova poput FFVII morao je biti kontroverzna ideja od početka te je sasvim razumno da mnogi nisu uvjereni kako je Square donio pravu odluku. Komentari na većini gaming stranica pokazuju raznolikost FF7 fanbasea – dok neki pokušavaju održati optimizam te se usredotočiti na next-gen vizualno iskustvo, drugi su spremni otpisati Remake kao promašaj unatoč ograničenim detaljima.

Glavne kritike vrte se oko podjele igre na tri dijela. Optimistični gameri smatraju da je Square Enix bio prisiljen na tu odluku zbog veličine igre te da će podijeljeno izdavanje dozvoliti igračima da isprobaju igru prije vremena. No mnogi misle kako je ova ideja smiješna uzevši u obzir da su enormne igre poput Fallout 4 i GTA 5 izdane u jednom dijelu – dotični strahuju kako će svaki od tri dijela imati zasebnu cijenu te kako je sve to samo način da Square Enix od ljubitelja serijala uzme što više novca.

Ne fali ni ciničnih komentara oko promjene gameplaya, vidi se da je većina u suglasnosti oko toga da je turn-based combat jedan od glavnih aduta klasičnih FF naslova te da mijenjanje istog u nešto novo i slabo provjereno ne može dobro završiti. Par komentatora ipak navodi da Square planira zadržati neke turn-based elemente kako igra ne bi postala čista makljaža, no sama vijest o promjeni je očito dovoljna za negodovanje mnogih.


Goran Gluščić:
Mene, kao fana originala, ne diraju pretjerano stvari vezane uz Remake. Da, definitivno me zanima kako će cijela stvar ispasti, ali najveću utjehu pronalazim u tome što u bilo kojem trenutku mogu zaigrati dobri, stari FF VII s kojim nemam apsolutno nikakvih problema. S druge strane, ne sviđa mi se ovo dijeljenje igre u komade. Radije bih čekao par godina više i dobio kompletno RPG iskustvo koje uključuje sto sati materijala nego igrao rascijepanu, epizodičnu igru. Poanta Final Fantasy serijala je za mene uvijek bio osjećaj avanture pa ako to uspiju izgubiti na jednom od svojih najvećih projekata, bolje bi bilo da se u njega nisu ni upuštali.


U jednom od novijih intervjua, Tetsuya Nomura nije krio da je Final Fantasy VII Remake u ranim stadijima razvoja te da još ima mnoštvo na čemu developeri Square Enixa moraju poraditi. Nadalje, dodao je kako način na koji razvijaju igru različit od proteklih te da isti ne dozvoljava rani preview. Unatoč tome, naveo je kako želi pokazati FF7 Remake na jednom od većih eventa vezanih za industriju video igara – Gamenguide smatra da Nomura cilja na E3 2017, a spominje se i Tokyo Games Show, no još ne znamo hoće li dotada novi FF7 uopće biti dovršen za demo prikazivanje.

Koliko je zapravo nova grafika dobra i vrijedi li zbog nje čekati remake?

Zbog navedenog ranog stadija razvoja, ingame footage praktički ne postoji za potrebe šire javnosti. Ipak, iskopana su dva bitna videa. Prvi od njih je trailer s prvog otkrivanja igre na E3 2015, dok je drugi Playstation Experience 2015 trailer nešto detaljniji te pokazuje kako bi combat trebao izgledati. Iz oba je trailera jasno kako FF7 Remake neće zaostajati za aktualnim igrama što se tiče same grafike. No je li izgled dovoljan za dobru igru? Dok je većina fanova iz 1997. prije objave Remakea u nevjerici gledala na pikseliziranog Cloud Strifea pitajući se kako su ih avanture istog mogle privući više nego ijedna od modernih Ultra HD igara, neki od njih se vjerojatno već osjećaju iznevjereno zbog preinaka koje je Square najavio.

Ako ste među njima, poslušajte naš savjet i pričekajte. Znamo da FF7 Remake već izgleda odlično u ovako ranom stadiju te da će dovršena verzija oduzimati dah, a presudu o igraćem doživljaju nema smisla dati prije nego što igra dospije na police.

 

Share on Facebook33Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Reddit0
Koja je tvoja reakcija?
Može!
33%
Zakon
33%
Molim!?
0%
Meh...
22%
Tužno
11%
RAGE QUIT!!1
0%
Powered by Webtek Digital