Deset dana Overwatcha, vrijedi li 39,99€?

Luka
by Luka "level" Marušić on 06/06/2016
eSport

Overwatch je hit, a Blizzard je još jednom zadužio gaming zajednicu svojom genijalnom igrom, kao što su to napravili već toliko puta dosad. Ponovo su stvorili odličan svijet, maštovite i karakterne likove, bolesno zabavnu i zaraznu igru, koja ima sposobnost zadovoljiti i casual igrače koji se žele zabaviti par sati dnevno, ali i one hardcore gamere koji su tražili novi competitive naslov. Riječi hvale dolaze sa svih strana, a statistike i podaci o prodaji u prvom tjednu nakon izlaska to sve potvrđuju. Punih 10 dana teškog smo srca skakali po mapama, letjeli među zgradama, gazili protivnike i povremeno bili gaženi, da bi odgovorili na ultimativno pitanje, kakav je Overwatch i vrijedi li 39,99€?


Da, Overwatch je pucačina, no u pozadini se krije još hrpa toga

Call of Duty, Battlefield i Halo serijali, samo su neke igre koje već godinama definiraju multiplayer FPS žanr, kada se tome doda i prva perjanica FPS-a u eSportu, Counter-Strike: Global Offensive, konkurencija je stvarno jaka. Međutim, Blizzard je s Overwatchom ušetao na scenu kao časna u crkvu. Razlog tome je što Overwatch kombinira različite segmente drugih žanrova i podžanrova. Tako ćete u Overwatchu pronaći 21 različitog heroja, što nas uvelike podsjeća na MOBA igre, pošto svaki heroj ima svoje oružje, abilitye i ulti (ultimate ability), taktika i timska igra važniji su od sakupljanja kilova, a ovisno o heroju kojeg igrate, igra neodoljivo podsjeća na druge naslove koji su definirali sam žanr.

Kako je to fino sročio naš Zvonimir “professeur” Burazin: “Igra mi ima onaj UT moment”, naravno, Zvone, kada igraš uglavnom s Pharah koju primarno krasi rocket launcher.

Blizzard je mudro kombinirao i kreirao likove kako bi prijelaz s drugih pucačina i igara bio lakši. Tako će se igrači klasika poput Call of Duty i Battlefield naslova lakše uklopiti u igru sa Soldier76 herojem koji je tipični FPS karakter, ali i pronaći dosta novih heroja koji otvaraju potpuno drugu perspektivu igre, ali i žanra.

Ako želite pobjeđivati, igranje jednog heroja nije dovoljno

Heroji u Overwatchu su podijeljeni u četiri glavne skupine, Offensive, Defensive, Tank i Support, svaka skupina ima svoju decidiranu ulogu u timu, ali i svaki heroj zasebno. Bilo da više volite paziti na svoj tim s healerom, biti na prvoj crti s tankom ili pak masakrirati protivnike, pronaći ćete nešto za sebe. Heroji su odlično dizajnirani i vrlo zabavni za igrati. Iako heroj spada u tankove, ne znači da ne radi damage, baš suprotno, kada Rainhardt udari nekog s ogromnim čekićem to je pola posla, ako se pak zaletite u njega i zabijete ga u zid, to je uglavnom insta kill na svima osim drugih tankova.

overwatch adria

Nisu niti svi offensive heroji za svaku priliku. Neki, poput Reapera, koji puca iz dva pištolja s efektom sačme i mogućnosti da se lako izvuče iz gustih situacija, bolji su na skučenim prostorima, dok su neki drugi, poput Tracer koja se brzo kreće po mapi i učinkovita je iza protivničkih leđa, puno djelotvorniji na mapama otvorenijeg tipa. Međutim, nije svaka mapa otvorena ili zatvorena. Kada igrate Escort, odnosno morate otpratiti Payload na drugi kraj mape, tako se i mapa mijenja, široki trg sužava se u uske ulice, što od igrača zahtjeva prilagodbu.

Zato u Overwatchu na spawnu možete promijeniti heroja. Konstanto counter pickanje, prilagodbe i raspored mape od vas zahtjevaju da se prilagodite trenutnoj situaciji u meču, što je naravno lakše ukoliko igrate nekoliko heroja. Sve to doprinosi dinamici igre, ali i zahtjeva brzu reakciju, ne samo na mišu, već i u glavi. Dodajte tome da u svakom timu može biti neograničeni broj istih heroja, što cijelu priču dodatno komplicira.


Bezbroj taktika na 12 mapa i četiri moda, taktiziranju i zabavi nema kraja

U Overwatchu je trenutno dostupno 12 prekrasnih mapa smještenih na Zemlji u budućnosti, koje će vas voditi kroz sve kontinente, od Japana preko Rusije do Ghane. Mapama su dodjeljena četiri različa moda koji od vas zahtjevaju različiti pristup.

Assault je mod u kojem jedan tim napada objective na mapi, dok ga protivnički tim brani. Ukoliko vi igrate napad, izlazite na postavljenu obranu, budite sigurni da se na nekom krovu skriva Widowmaker ili Hanzo, sniper heroji koji su odlični na velike udaljenosti, u nekom kutu čuči Bastion, robot koji se pretvara u minigun i radi apsurdan damage, ali ne smije se micati, a vjerojatno je i Torbjorn negdje smjestio svoj mali turret. Ukoliko vi branite, imate punu minutu, nakon što izaberete heroje, da postavite svoju obranu. Ta minuta, vam je ujedno i jedina mirna minuta u matchu, zato ju dobro iskoristite.

Temple of Anubis, Hanamura, Volskaya Industries

U Control modu igra se Best of 3, na tri različita objectiva na mapi, koji dok kontrolirate skupljate bodove. U ovom modu izmjenjuju se uloge iz Assault moda, jer su neki heroji bolji kada branite objective, dok su drugi učinkovitiji kada ga napadaju. Control će od vas zahtjevati brzu prilagodbu timova i dobru koordinaciju, jer ukoliko ulazite jedan po jedan na objective neće postići ništa, isto tako, ako ga svi napustite, niste napravili neki posao.

Ilios, Lijang Tower, Nepal

Dok su u Assault i Control modu, objectivi statični, u Escortu se, objective (Payload), kreće po mapi dok ste u njegovoj blizini. Cilj je izgurati Payload do odredišta. Na svom putu imate nekoliko checkpointa, a kada do njih dođete mijenjaju se spawn pozicije i dobijete dodatno vrijeme. Protivnički tim isto tako može vraćati Payload nazad, ali samo do checkpointa. Ovisno u kojoj ste fazi i dokle ste došli s Payloadom, zahtjevi od vašeg tima se mijenjaju. Zamislite se samo CS:GO mod gdje plant putuje po mapi, a sad ga ti gurni po longu na Dust 2.

Dorado, Wathcpoint: Gibraltar, Route 66

Posljednji mod je Hybrid, dva ranije navadena moda, Assaulta i Escorta, gdje prvo morate osvojiti Payload, a onda ga i otpratiti na drugi kraj mape. Iako je Overwatch bogat mapama i modovima, vrlo brzo utonete u njh i naviknete se. Bez obzira napadate li ili branite i koju mapu igrate, nema odmora, osim one prve, drage nam minute, kada postavljamo obranu u Assault modu.

Hollywood, Numbani, King’s Row

Uz sve superlative, Overwatch ipak ima određenih problema

Nema savršene igre, niti će je biti, tako i Overwatch ima određene probleme. Jedan od njih je tick rate, odnosno, koliko se brzo server updatea svake sekunde. Naravno, što je tick rate bolji, to se igra brže odaziva. U Overwatchu međutim nije uvijek tako. Većina igrača to osjeti kao primanje damagea iako su već bili iza zida ili kada vas Roadhog povuče s kukom iako ste se vi sakrili iza neke prepreke na mapi. Druga manjkavost je ta što se može izabrati 6 istih heroja, to u većini slučajeva kvari gameplay.

Overwatch nije igra u kojoj samo želimo pobjediti, pogotovo što Competitive play još nije dostupan. Kada igrate protiv 6 istih heroja to uglavnom kvari zabavu. Također, više istih heroja je problem i u Overwatch eSportu, gdje vlada pravilo, da se dva McCreea, kauboja koji je dobar i na velike udaljenosti i na blizinu, ima stun i dobar ulti, counteraju s tri McCreea. Tako će McCree imati čast postati prvi heroj u Overwatchu koji će biti nerfan. GosuGamers koji ograniziraju Overwatch turnire još od bete su već doskočili tome i nedavno je uvedeno pravilo da može biti samo jedan heroj po svakom timu, ostaje nam vidjeti hoće li to postati pravilo i kod drugih organizatora.

Play of the Game je još jedan interesantan segment koji ima određene manjkavosti, naime nakon svakog meča pokaže se jedan play koji je najbolji, barem po Overwatchu. Uglavnom se prikazuju kilovi, multi-killovi i kill streakovi, što ponovo favorizira heroje koji imaju veći potencijal za takve stvari. voljeli bismo kada bi Play of the Game češće bio tank ili support, jer njihovi playevi često imaju veći utjecaj nego killing blow. Blizzard je zato odlučio nagraditi support i tank igrače na drugi način. Po završetku meča igra ponudi nekoliko igrača čiju statistiku u proteklom meču smatra ponajboljom, a tada igrači oba tima glasaju za onog koga smatraju najboljim. Tu su često supportovi, poput healing done statistike ili koliko su tankovi blokirali damagea.

Blizzard je dosta pažnje posvetio i prilagodbi Overwatcha za konzole, zato im je ujedno i bitno kako su konzolaši reagirali na Overwatch, svi se slažu da je igra odlična, ali heroji s različitim mehanikama i načinom igre postavljaju drugačije zahtjeve od igrača nego drugi shooteri u kojima se mijenaju uglavnom oružja dok su kretnje uvijek iste. Tako su se igrači žalili da neki heroji na kontroleru jednostavni nisu prirodni, što navodi igrače da igraju one koji su im prirodniji za kontrolirati što za posljedicu ima čudne i neorganizirane timove.


Igra je izašla 24. svibnja, a mi već imamo osjećaj kao da je oduvijek tu

Prepuna akcije, brzih reakcija i odluka, visokog tempa i dinamike, Overwatch je odlična igra, koja sigurno vrijedi 39€, čemu svjedoči i preko sedam milijuna prodanih primjeraka u nešto više od tjedan dana od izlaska igre. U igri možete skupljati samo estetske dodatke za svoje heroje koje dobivate putem Loot Boxova, koje možete kupiti novcima, ingame valutom, ali i dobijete jedan za svaki level na koji dignete svoj account. Blizzard je na umu imao i Overwatch eSport koji će sigurno ostvariti sva očekivanja. Brojni turniri su već odigrani, a oni najveći nas tek očekuju. Igra je dostupna za sve platforme, a možete ju kupiti ovdje.

Sve vijesti vezane uz Overwatch u našoj regiji možete pratiti i na našoj Facebook stranici Overwatch Adria, najvećoj zajednici Overwatch igrača na ovim prostorima. Slijede nam i domaći turniri i brojni drugi noviteti. Naša previđanja pokazala su se točnima, Overwatch je hit. Preporučamo ga svima, osim studentima kojima slijede rokovi. Sigurno vrijedi 39€, ali za godinu faksa nismo sigurni.

Koja je tvoja reakcija?
Može!
16%
Zakon
40%
Molim!?
14%
Meh...
12%
Tužno
11%
RAGE QUIT!!1
8%
Powered by Webtek Digital