Hrvatski kupci će u prosjeku potrošiti 1500 kuna na božićnu kupnju elektroničkih uređaja. U popularnoj kategoriji računala i pametnih telefona taj će iznos dosegnuti i do 3700 kuna. U odnosu na prošlu godinu potrošnja će se povećati za oko 70 kuna kaže anketa kod jednog od najvećih hrvatskih trgovina za maloprodaju elektroničkih uređaja eKupi.hr. “Među poklonima skupljima od 1500 kuna dominiraju pametni telefoni i prijenosna računala, među njima i konvertibilni uređaji ‘2 u 1’ s odvojivim zaslonima koji se mogu pretvoriti u tablet-računala. Novi hit bit će letjelice s kamerom na daljinsko upravljanje. U kategoriji do 1500 kuna omiljena su tablet-računala i proizvodi za praćenje zdravstvenog stanja i njegu tijela, osobito pametne i sportske narukvice te uređaji za praćenje učinka pri bavljenju sportom “, kaže Pavel Svoboda, Intelov predstavnik za odnose s javnošću u srednjoj i istočnoj Europi.

2015-12-16 13_48_21-tech3.jpg (1024×768)


Najnoviji Božićni hitovi su letjelice i razni gadgeti upogonjeni pametnim telefonima

“Žene će između elektroničkih uređaja bod borom naći uređaje ‘2 u 1’, mobilne telefone i sportske narukvice”, kaže Petra Šerbec iz tvrtke eKupi.hr. “Muškarci će ovaj Božić otvarati poklone u kojima su prijenosna računala i pametni satovi. Tinejdžeri se mogu veseliti akcijskim kamerama, pametnim telefonima, tablet-računalima, slušalicama i štapovima za snimanje autoportreta, a kod djece u prvom planu će biti pametni telefoni, tablet-računala te igraće konzole”, dodaje Petra.

Nedostatak ideja i inspiracije za božićne darove
Europljanima pri kupnji najviše smeta nedostatak ideja o tome što kupiti za poklon, a manje se žale na nedostatak novca. “Većina njih (55%) slaže se da je najteži dio božićne kupnje upravo odabir pravog dara. Nedostatak ideja tako je puno češći problem od nedostatka novca (37%) ili nedostatka vremena (8%). Božićno vrijeme može poprilično opteretiti obiteljski proračun, no prema istraživanju većina Europljana pažljivo troši na darove. Stoga ne iznenađuje da 71% ispitanika sebi određuje koliko smije najviše potrošiti na darove. Usprkos dobrim namjerama trećina njih (31%) ipak potroši više od planiranog”, rekao je Pavel Svoboda iz Intela, koji je prošle godine naručio istraživanje o božićnim kupovnim navikama Europljana. U istraživanju je sudjelovalo 10.042 ispitanika iz 10 europskih država (Češka, Francuska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska, Rusija, Španjolska, Švedska i Velika Britanija).

Vrhunac božićne kupnje u trećem tjednu prosinca
Ekupi.hr potvrđuje da je predbožićna kupnja u punom jeku. Kupci su božićne poklone počeli kupovati još krajem listopada, no opseg kupnje povećava se iz dana u dan, a vrhunac bi trebao dosegnuti u trećem tjednu prosinca. Internetsku kupnju božićnih poklona trebalo bi obaviti barem 22. prosinca kako bi artikli stigli na vrijeme.

Prema Intelovu istraživanju 12% Europljana božićnu kupnju obavlja tijekom godine i tako uštede novac i preduhitre gužvu u trgovinama. Ako glavninu božićnih kupnji obavljate u prosincu, spadate u većinu (62%) koja s kupnjom čeka do prazničnog mjeseca. Na taj način osjetimo praznično ozračje i pronađemo inspiraciju za kupnju božićnih darova. I zahvaljujući internetskoj kupnji, božićna kupnja može biti puno lakša. Prema Intelovu istraživanju trećina (35%) kupnji božićnih darova obavit će se putem interneta, a 60% u trgovinama.

Ovogodišnji hitovi prema podacima maloprodajnih trgovina

ZA MUŠKARCE: Muškarci priželjkuju prijenosna računala te računala visoke klase. Potražnja za tablet-računalima (“2 u 1”) s većim zaslonima i priključnom tipkovnicom sve je veća jer se ti uređaji mogu koristiti i kao prijenosna i kao tablet-računala. Muškarci će najčešće dobivati uređaje za praćenje učinka pri bavljenju sportom, pametne satove, električne brijače, letjelice na daljinsko upravljanje, komplete alata i Ultra HD televizore.

ZA ŽENE: Žene će najčešće dobivati prijenosna računala “2 u 1”, pametne telefone, sportske narukvice i male kućanske aparate. Među njihovim će se poklonima još uvijek naći kozmetički proizvodi, posebno parfemi.

ZA DJECU: Djeca će pod božićnim drvcem najčešće pronalaziti tablet-računala, slušalice, igraće konzole, pametne telefone, kocke i igračke na daljinsko upravljanje.

ZA TINEJDŽERE: Mladi se mogu veseliti igraćim konzolama, uređajima “2 u 1”, pametnim telefonima, štapovima za snimanje autoportreta, slušalicama, zvučnicima, igraćim miševima i akcijskim kamerama.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *