World of Warcraft je davno prešao razmjere gaminga te kao rijetko koja igra dotad, izašao iz sfere video igre i zaslužio da ga se oslovljava kao World of Warcraft ili WoW. Priča utemeljena na prethodnim Blizzardovim uspješnicama poput Warcraft sage koja je svoj vrhunac dosegnula s Warcraft 3 i eskpanzijama za navedenu igru doslovno je eksplodirala po izlasku WoW-a. Toliko je eksplodirala da su serveri koje je Blizzard planirao za neko dogledno vrijeme ubrzo postali premali, a tu počinje priča koja uspješno ili manje uspješno, traje već punih 12 godina. Međutim, javljaju se određeni problemi, bilo ih je i prije, ali u zadnje vrijeme stvar je dosegnula vrhunac. Za neke od nas WoW nije više što je bio, za neke je sve samo zatišje pred izlazak nove ekspanzije, World of Warcraft: Legion. No, nije ni približno tako jednostavno, a mi vam donosimo pegled najvažnijih događanja.


World of Warcraft ili Zlatna koka Blizzarda

Koliko je World of Warcraft zaradio Blizzardu od izlaska igre nije poznato, međutim samo prošle godine radi se o 814 milijuna dolara. Uzmimo u obzir i to što je posljednja ekspanzija World of Warcraft: Warlords of Draenor, izašla krajem 2014. godine te od njenog izlaska broj igrača konstantno pada kroz cijelu 2015. godinu, da bi na kraju 2015. bio na najnižoj razini od izlaska igre. Kako se World of Warcraft plaća na mjesečnoj bazi, tu se radi o direktnom gubitku profita i to do te razine da je Blizzard odustao od objavljivanja broja pretplatnika. Redovito su objavljivali sve dok im je išlo u korist, ali kada im statistika nije išla na ruku, prestali su. Naravno da tendencija pada ne privlači nove igrače. Usporedbe radi, WoW je u zlatnim danima brojao oko 12 milijuna aktivnih pretplatnika mjesečno, da je svaki od njih platio pretplatu 12€ koliko je bila cijena, shvatit ćete o kolikim se novcima radi. Danas je taj broj više nego upola manji, a za to postoje i objektivni razlozi.

wow euBez obzira na to što World of Warcraft zahtjeva mjesečnu pretplatu, to nije spriječilo masu igrača da ga igraju. To je jedan od najvećih komplimenata development studiju koji se može uopće dobiti. Isti taj studio, odnosno Blizzard, svojim postupcima otjerao je igrače iz svog svijeta i poslao ih negdje drugdje. Alternative su bile privatni serveri koji su imali masu problema i nisu bili pravo World of Warcraft iskustvo, ali dali su igračim nešto približno. Besplatni WoW nije bio dobar kao originalan, ali najvažnije od svega bio je besplatan. Uglavnom se igralo na starijim ekspanzijama što je igračima i odgovaralo, jer su osjećali kako Warlords of Draenor ili neke ekspanzije prije njega nisu njihov WoW, a i dalje nisu bili spremni odustati od igre u koju su toliko uložili.. Što nas dovodi do prvog problema.


Gašenje Nostalriusa – kap koja je prelila čašu

Da pojednostavimo priču, Nostalrius je bio privatni WoW server na kojem se igrala originalna verzija WoW-a, odnoso World of Warcraft Vanilla, kojeg je Blizzard odlučio ugasiti 10. travnja ove godine. Cijela priča je eskalirala jer je igračima oduzeto ono što su željeli igrati, a Blizzard se nije potrudio da im to isto omogući putem originalnih World of Warcraft servera. Iako brojna značajna imena u World of Warcraftu već neko vrijeme ukazuju na smrt WoW-a koj je preživio sve MMORPG igre koje su izašle od 2004. godine do danas, a mnoge od njih nosile su naziv WoW killera, nikada nisu uspjele to postići. Međutim, Blizzard u tome uspijeva.

Sodapoppin, jedan od najpoznatijih WoW streamera koji se naprosto odmaknuo od WoW-a jer više nije bilo nikakvog smisla, iako mu se uvijek vraćao, pokrenuo je priču i rekao da ne želi gledati oduzimanja nečega što ga je izgradilo kao osobu, gamera i streamera te je podržao peticiju u kojoj je zajednica tražila od Blizzarda službeni World of Warcraft Vanilla server. Ne samo to, potaknuo je i druga poznata imena da se priključe kako bi svi zajedno preusmjerili Blizzardove planove u pravom smjeru. Kako bi na najbanalniji mogući način dokazao kako je Blizzard uništio World of Warcraft, sodapoppin je napravio nešto što se na prvi pogled činilo nemogućim. Najveći level na koji danas u WoW-u možete dići svog lika je 100, a sodapoppin je to postigao za nešto više od četiri sata, ako ste ikad levelali u WoW-u i sami znate da je to apsolutno smiješno.

Godinama je levelanje charactera dijelilo WoW igrače, neki su tražili priču, istraživanje svijeta i izgradnju svog lika, dok su drugi bili fokusirani na level 100 gameplay i onaj sadržaj koji se tada otvara igračima. Dugo je Blizzard dobro balansirao i imao zadovoljne obije strane, međutim kako je broj pretplatnika počeo padati, tako je Blizzard pojednostavljivao WoW i u tome pretjerao, barem što se većine igrača tiče. Nije se dogodilo ono što je Blizzard planirao, a to je da će jednostavnija igra privuči više novih igrača, a gubitkom dijela postojećih, sve je krenulo nizbrdo. Epilog cijeloj priči dao je i sam Blizzard prije koji dan i to nas dovodi do sljedećeg koraka.


Izlazak World of Warcraft: Legion ekspanzije i Pristine serveri

Prije izlaska ekspanzija za World of Warcraft, u samoj igri se stvara posebna atmosfera, svi nekako čekaju da dođe novi sadržaj, da krenu natjecanja za osvajanje novih raidova, nova klasa, promjene na postojećima, novi leveli, ali ovaj puta kriza je dublja nego ikad prije. World of Warcraft Legion se iščekuje, ali niti približno kao prijašnje ekspanzije i sve to radi ranije navedenih razloga. Blizzard ovaj put ima i dodatnu marketinšku podlogu jer prije ekspanzije očekuje nas Warcraft film koji će bez obzira na kvalitetu samog filma biti popraćen milijunima gledatelja u kinima. No, niti to nije dalo prevagu. Nakon što je sodapoppin dao podršku i ostali igrači počeli su otkazivati pretplate kako bi Blizzardu pokazali da se nešto mora dogoditi. Dogodilo se, Blizzard se oglasio. Uz kratko objašnjenje zašto se Nostalrius morao ugasiti, objavljeno je i da Blizzard već neko vrijeme razmišlja o legacy serverima, ali da to zahtjeva previše truda i ulaganja, međutim, imaju nešto drugo na umu. Pristine serveri bi trebali biti riješenje. Radi se o serverima gdje bi ste igrali igru u njenom “čišćem” obliku, odnosno velika većina pomagala koje su igrači mogli koristiti kako bi lakše levelali svog charactera bila bi uklonjena. Dakle nema više heriloom itema, xp potova, group findera, recruit a friend bonusa i sličnih stvari. Reakcije su podvojene, ali ipak se uspjelo doći do Blizzarda, vjerujte, ako to nikada niste pokušali, ne znate o koliko teškom izazovu se radi. Ipak, i dalje su to samo priče.


Warlords of Draenor nas nije uspio zadržati

Igračima je zaista stalo do igre, taj segment MMORPG u kojem dugo vremene gradite svog lika, kitite ga titualama, itemima i svim mogućim, daje vam mogućnost da se s njim povežete više nego u nekim drugim igrama. Igrajući tako s društvom koje je između ostaloga na neki način okupljeno i oko World of Warcrafta, u kojem smo vrhunac imali u Wrath of the Lich King ekspanziji, polako smo nakon sljedećih ekspanzija posustajali i udaljavali se od WoW-a. Vratili smo se na Warlords of Draenor ekspanziju, koje ja još uvijek aktualna. Nakon tri mjeseca aktivnog igranja, uz posao i obaveze, došli smo do mrtve točke. Igrači koji su raidali počeli su čistiti zadnji raid na Mythic težini, što je u ovom trenu Hellfire Citadel i posljednji takav sadržaj u ovoj ekspanziji. Oni koji su više bile fokusirani na Player vs. Player segment brzo su zafarmali najbolji gear te sezone i počeli u prazno graditi rating. World of Warcraft se bio sveo na dnevne questove, jednom ili dvaput tjedno raid te Arenu i battleground kada bi nas se skupilo dovoljno. Nama nije bilo dovoljno i opet smo stali. Godinama sam tvrdio da je World of Warcraft jedna od najkompletnijih igara ikad, nikad neću zaboravit svog glavnog lika i kako sam kao najveći njub rollao Night Elficu i huntera, na sami spomen dođe mi da se još koji put zavrtim oko fontane u Dalaranu dok čekam da se okupimo za Icecrown Citadel i još jednom nakon stotinu bezuspješnih pokušaja probamo skinut Lich Kinga, valjda će range DPS-ovi ovoga puta skinut valkyrie na vrijeme. Kada gledam guild Paragon (nažalost, nedavno ugašen) koji je tada prvi na svijetu skinuo Lich Kinga, krene mi suza. Onima koji to nisu proživjeli sigurno su kroz neke druge igre dolazili do sličnih trenutaka. Nadam se da razumijete.


Sve je u Blizzardovim rukama

Datum izlaska World of Warcraft: Legion je potvrđen za 30.08.2016. godine, uvode se brojni noviteti, ali mi smo i dalje skeptični. Ovo je možda zadnja prilika za revitalizaciju igre koja je usađena u ogroman broj gamera i uvijek ćemo se prema njoj odnositi sjetni i nezadovoljni, radi svega što nam je pružila, ali na kraju i oduzela.

Nadamo se i da će Warcraft film koji bi se trebao početi prikazivati 09.06.2016. godine biti odličan, jer ako ga upropaste, to im nikada nećemo oprostiti. Dotad vas ostavljamo s legendarnom rečenicom koja će za nas uvijek ostati rezervirana za WoW. “It’s not a game. It’s a world.”

Objavio Luka "level" Marušić

eSports enthusiast

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *